5 pokarmów, które spowalniają twój metabolizm

 Metabolizmem nazywamy procesy używane przez organizm do wykorzystywania i przetwarzania energii, czyli wszystko to, co robi, aby utrzymać się przy życiu: oddychanie, trawienie, regulacja temperatury ciała, krążącej krwi, budowa mięśni. Stres, brak snu, nieodpowiednia dieta – to najczęstsze przyczyny problemów z nadwagą. Jednak czynników negatywnie wpływających na metabolizm może być znacznie więcej.

Poznaj 5 pokarmów, które spowalniają twój metabolizm

 

1. Biała mąka

Biała mąka to przetworzona pszenica, która po zbyta została wszystkich najlepszych cechy ziaren pszenicy, takich jak błonnik i przeciwutleniacze, dzięki czemu pozostaje Ci coś, co może mieć lepszy smak i konsystencję niż ciemny chleb (co po niektórzy tak właśnie twierdzą), ale ma niewiarygodnie niską zawartość składników odżywczych.

Co gorsza, ponieważ biała mąka ma mało do zerowego błonnika, co w rzeczywistości spowalnia trawienie, dzieje się tak ponieważ Twoje ciało rozkłada je szybciej niż produkty pełnoziarniste. Sama biała mąka ani wyroby z niej nie są trujące, jednakże regularnie spożywane sprawiają, że nasz organizm przybiera na wadze, gromadzi tkankę tłuszczową, nie otrzymuje odpowiedniej podaży witamin i składników mineralnych potrzebnych mu do prawidłowego funkcjonowania.

„Ciało nie musi spalać żadnych dodatkowych kalorii, aby spróbować przełamać te łatwe do strawienia jedzenie, pozostawiając swój metabolizm na niższym poziomie”.

 


REKLAMA

W zestawie taniej

Pakiet 2x Axtivize Oxyplus + 2x Restorate 


2. Alkohol

Alkohol jest toksyną, co oznacza, że organizm próbuje pozbyć się go tak szybko, jak to możliwe.

Jak to wpływa na Twój metabolizm ???

Po wypiciu alkoholu funkcje metaboliczne skupiają się na eliminacji alkoholu z organizmu. Oznacza to, że to, co zostało spożyte przed wypiciem odkłada się w tkance tłuszczowej. Kolejnym ważnym skutkiem spożywania alkoholu jest metabolizm glukozy. Po wypiciu kilku łyków, poziom cukru we krwi gwałtownie wzrasta, co powoduje sięganie po rezerwy glikogenu. Jeśli ich zapasy są małe, organizm może wykazywać efekty niedocukrzenia. Podniesienie, a następnie gwałtowny spadek poziomu glukozy we krwi powoduje, że praca trzustki zwalnia i organ produkuje mniej hormonów trawiennych, a dostarczane z pożywieniem składniki nie są trawione w pełni.

3. Syrop glukozowo – fruktozowy

Syrop glukozowo – fruktozowy (izoglukoza, HFCS – High Fructose Corn Syrup) to roztwór 55% fruktozy, 42% glukozy i 3% wyższych sacharydów, stosowany w przemyśle spożywczym jako substancja słodząca.

Nie jest tajemnicą, że syrop glukozowo – fruktozowy  o wysokiej zawartości fruktozy jest składnikiem, którego należy unikać – spożywanie go może powodować coś, co nazywa się „zespołem metabolicznym”. Zespół metaboliczny, inaczej zespół X, to zespół powiązanych ze sobą elementów, mogących zwiększać ryzyko zachorowania na miażdżycę i cukrzycę typu 2.

Ten słodzik , występujący w wielu przetworzonych produktach spożywczych i napojach, jest równie szkodliwy, jak i tani, dlatego tak chętnie stosowany…… Syrop  glukozowo – fruktozowy można spotkać praktycznie wszędzie :

  • sokach, nektarach i napojach owocowych,
  • jogurtach, serkach i mlekach smakowych,
  • napojach gazowanych i niegazowanych (sprite, cola, oranżada, herbata mrożona, napoje energetyzujące),
  • lodach,
  • wyrobach cukierniczych (w tym pieczywo cukiernicze)
  • zupach, sosach w proszku,
  • dżemach, marmoladach,
  • przetworach zbożowych (musli, płatki),
  • ketchupach, musztardach, gotowych sosach,

 

Niekorzystne oddziaływanie fruktozy na organizm wynika z faktu, iż w przeciwieństwie do glukozy,  jedynym organem zdolnym do jej metabolizmu jest wątroba. Dlatego też jej przewlekłe, nadmierne spożycie prowadzi do wzrostu stężenia frakcji VLDL lipidów oraz stężenia trójglicerydów we krwi, co w efekcie może również doprowadzić do stłuszczenia wątroby.


REKLAMA

Munogen FitLine

Munogen FitLine zawiera:  ** wysokogatunkową: L-Argininę i L-Cytrulinę (To aminokwasy, które pełnią ważną rolę w organizmie każdego sportowca, ale nie tylko – przyjmowanie ich pomaga zwiększyć wytrzymałość organizmu i poprawić natlenienie tkanek. Ponadto L-arginina wspomaga prawidłową funkcje wątroby, działa oczyszczająco na komórki tego narządu, jest też dobroczynną substancją dla naszego serca.) ** witaminę B6, witaminę B12 i kwas foliowy, które biorą udział w redukcji zmęczenia i znużenia.  ZADANIEM MUNOGENU jest to, aby: * zwiększyć przepływ krwi w organizmie, w każdym naczyniu…tym samym organizm dostaje więcej tlenu do komórek, a co za tym idzie, więcej składników odżywczych. Efektem tego jest więcej energii, redukcja zmęczenia i znużenia,  * oczyszczenie krwi i limfy,  * profilaktyka dla układu krążenia, * wsparcie do prawidłowego tworzenia krwinek czerwonych

 

Munogen FitLine możesz KUPIĆ TU


4. Złe tłuszcze w diecie

Są to szczególnie tłuszcze trans. Istnieją 2 rodzaje tłuszczów trans: naturalnie występujące w przyrodzie i sztucznie wytworzone przez człowieka. Te pierwsze znajdują się w artykułach pochodzenia zwierzęcego, takich jak mleko i jego pochodne (masło) czy mięso (baranina, wołowina) i nie są same w sobie uznawane za szkodliwe dla zdrowia. Drugi rodzaj tłuszczów trans to najbardziej szkodliwa forma kwasów tłuszczowych powstałych w wyniku procesu utwardzania (uwodornienia) olejów roślinnych. To właśnie ich powinniśmy unikać. To one prowadzą do nadmiernego osadzania się tkanki tłuszczowej, powodują otyłość i prowadzą do podwyższenia cholesterolu. O tłuszczach trans nie można powiedzieć nic dobrego. Poza tym, iż wpływają niekorzystnie na Twoją sylwetkę przyczyniają się one m.in. do powstawania w organizmie człowieka stanu zapalnego, który sprzyja rozwojowi wielu groźnych chorób, w tym m.in. chorób sercowo-naczyniowych (zawały, udary), nowotworów, cukrzycy czy zaburzeń płodności.

Maksymalna zawartość tłuszczów trans w dziennej racji pokarmowej powinna ograniczać się do 1 proc. dostarczanej z pożywieniem energii –mówi prof. Mirosław Jarosz, dyrektor Instytutu Żywności i Żywienia.

 

Czy wiesz, że…

Polscy producenci nie są prawnie zobowiązani do zamieszczania na etykietach swoich wyrobów informacji o zawartej w nich ilości tłuszczów trans. [1]

 

Tłuszcze trans znajdziesz w:

  • oleje utwardzone,
  • dania typu fast food (na przykład frytki, hamburgery)
  • wyroby cukiernicze: ciastka, pączki, ciasta,
  • czekolada (utwardzana za pomocą tłuszczów trans),
  • słone przekąski: paluszki, chipsy, krakersy, chrupki (tłuszcze trans poprawiają ich smak i zwiększają chrupkość),
  • dania typu „instant” – śmietanki do kawy, koncentraty do sosów , zupki
  • dania smażone.

 

5. Produkty ubogie w błonnik

Błonnik usprawnia pracę układu pokarmowego, dzięki niemu dłużej czujemy się najedzeni. Poza tym błonnik zwiększa wydalanie tłuszczu z organizmu, stabilizuje poziom glukozy we krwi, obniża wchłanianie węglowodanów, oczyszcza organizm z toksyn i metali ciężkich. Stosując dietę ubogą w błonnik doprowadzamy do spowolnienia pracy naszego organizmu.

 

Poza tym co napisane powyżej, jest jeszcze jedna rzecz, która spowalnia metabolizm.

Chodzi o STRES!!!!

 

Już jedno stresujące wydarzenie przed spożyciem wysokotłuszczowego posiłku może spowodować spowolnienie procesów metabolicznych i w konsekwencji doprowadzić do przybrania na wadze – podaje „Biological Psychiatry”.

 

W sytuacjach stresowych wydzielany jest w organizmie hormon stresu – kortyzol.

Jednym ze skutków działania kortyzolu jest podniesienie poziomu glukozy we krwi, gdyż organizm w sytuacjach stresowych potrzebuje więcej energii.

Oczywiście kortyzol, tak samo jak inne hormony, jest nam niezbędny do codziennego funkcjonowania i pełni pozytywną rolę. Kortyzol ma za zadanie podnieść poziom cukru we krwi. Z jednej strony w sytuacji stresu jest to działanie pozytywne – pierwotnie umożliwiał szybką reakcję organizmu „walcz albo uciekaj”.

Problem pojawia się jednak wtedy, gdy jesteśmy non stop narażeni na stres i gdy zaczyna się nadprodukcja kortyzolu. Co niestety w dzisiejszych czasach obserwuje się u znacznej liczy osób.

Długotrwale podniesiony poziom cukru we krwi blokuje spalanie tkanki tłuszczowej, może prowadzić do insulinooporności i cukrzycy.

 

Spróbuj unikać stresowych sytuacji i znajdź sposób na rozładowanie stresu. Mi pomaga: spacer po lesie (lub po prostu w otoczeniu zieleni) lub nad wodą, książka, a czasami masaż.

 

TUiTERAZ♥♥♥

 

 

REKLAMA

P-3 ms Probiominerał. Status: suplement diety. Skład: *SiOᴤ ok 35%, *CaO ok 10 % , *AlᴤOᴣ ok. 8,5% , *MgO ok. 7% . Szczepy probiotyczne w tym lactobacillus, bifidobactrium, bakterie fotosyntezy oraz pożyteczne grzyby, całość jako produkt licencyjny jest niejawny, ponadto mercurius solubilis. Działanie: * Poprawia funkcje układu naczyniowo- sercowego ( krzem wpływa na syntezę kolagenu oraz elastyczność naczyń). * Oczyszczanie: nerek, wątroby, pęcherzyków płucnych, z soli metali ciężkich w tym rtęci.  * Bardzo korzystny wpływ na stawy, ścięgna, mięśnie. * Bardzo wysoka skuteczność w likwidacji prątków borelli.

P-3 ms Probiominerał możesz KUPIĆ TU.

 

źródło zdjęcia tytułowego: https://www.livestrong.com/article/244490-do-low-calorie-diets-slow-down-metabolism/

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*