Dlaczego tak ważna – witamina B6. Lista 9 korzyści dla zdrowia.

źródła witaminy B6

Witamina B6 i jej 9 korzyści dla zdrowia.

 

Witaminy to organiczne składniki odżywcze niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i zdrowego stylu życia. Działają chemicznie z enzymami i pomagają w procesie metabolizmu, naprawy tkanek, produkcji komórek i innych ważnych czynności. Ciało może produkować tylko witaminy D, K i B7 (biotyna) ze źródeł innych niż spożycie pokarmowe. Reszta witamin jest dostarczana do organizmu poprzez żywność i suplementy.

Witamina B6 , znana również jako pirydoksyna, jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu.. Wszystkie witaminy z grupy B, w tym witamina B6, odgrywają ważną rolę w wielu funkcjach fizycznych i psychologicznych.

Są one najbardziej znane z pomagania w utrzymaniu:

zdrowego metabolizmu,

funkcji nerwów,

funkcji wątroby, 

zdrowia skóry,

zdrowia oczu,

a także w zwiększaniu poziomu energii .

 

Witaminy są rozpuszczalne w tłuszczach lub rozpuszczalne w wodzie. Rozpuszczalne w wodzie to: witamina C i witaminy z grupy B. Witaminy te rozpuszczają się w wodzie i nie mogą być przechowywane przez organizm. Nadmiar witamin jest wypłukiwany z organizmu przez mocz.

Ponieważ organizm nie może przechowywać tych witamin, muszą być uzupełniane codziennie. Witamina B6 występuje w trzech głównych postaciach: pirydoksyny, pirydoksalu i pirydoksaminy. Są to wszystkie ważne związki zaangażowane w liczne funkcje biologiczne.

Jak działa witamina B6???

Pirodyksyna jest używana przez organizm każdego dnia, ponieważ odgrywa ona rolę w takich ważnych funkcjach, jak ruch, pamięć, wydatek energetyczny i przepływ krwi.

Główną formą witaminy B6 występującą w osoczu jest fosforan pirydoksalu pełniący ważną rolę w przemianach zachodzących w organizmie, m.in.:

  • witamina B6 funkcjonuje przede wszystkim jako „koenzym”, który ma działać jako katalizator dla innych enzymów biorących udział w przemianach aminokwasów, które potrzebują odpowiedniej pomocy, aby ukończyć swoją pracę.
  • bierze udział w metabolizmie węglowodanów złożonych, kwasów tłuszczowych, fosfolipidów i cholesterolu (witamina B6 uczestniczy w reakcjach odpowiedzialnych za przekształcenie  kwasów tłuszczowych np. przemiana kwasu linolowego w arachidonowy, który jest niezbędny do syntezy prostaglandyn, substancji pełniących ważne dla życia funkcje – one są odpowiedzialne za objawy stanu zapalnego: obrzęk, zaczerwienienie i ból.
  • wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego
  • wzmaga odporność immunologiczną organizmu i uczestniczy w tworzeniu przeciwciał
  • uczestniczy w syntezie niacyny z tryptofanu.
  • neuroprzekaźniki, białka i czerwone krwinki wymagają witaminy B6 do wytworzenia

 

„Badania wykazują, że witamina B6 może odgrywać kluczową rolę w profilaktyce i leczeniu chorób. 

Wraz z kwasem foliowym i witaminą B12 wykazano, że witamina B6 pomaga ciału zredukować homocysteinę (aminokwas), co może być kluczem do obniżenia podatności na choroby serca i udar.”

Munogen FitLine

Głównym zadaniem Munogen jest zwiększyć przepływ krwi w organizmie, w każdym naczyniu…tym samym organizm dostaje więcej tlenu do komórek, a co za tym idzie, więcej składników odżywczych. Efektem tego jest więcej energii, redukcja zmęczenia i znużenia, oczyszczenie krwi i limfy, profilaktyka dla układu krążenia, wsparcie do prawidłowego tworzenia krwinek czerwonych.  Munogen to unikalne, synergistyczne połączenie:  polifenoli z zielonych jabłek,  winogron, czerwonego szpinaku Takie połączenie aktywuje eNOS (enzym przeprowadzający reakcje syntezy tlenku azotu).

 

Munogen FitLine – dowiedz się więcej

 

Oto 9 najważniejszych korzyści witaminy B6:

 

1. Witamina B6 pomaga utrzymać zdrowe funkcje mózgu.

2. Pirodyksyna odgrywa kluczową rolę w syntezie przeciwciał potrzebnych do zwalczania różnych chorób.

3. Witamina B6 pomaga w utrzymaniu prawidłowej czynności nerwów. Odgrywa kluczową rolę w syntezie neurotransmiterów, takich jak dopamina i serotonina.

Neuroprzekaźniki to związki chemiczne przenoszące sygnały z jednej komórki nerwowej do drugiej. Te „chemikalia” są ważne dla przetwarzania myśli oraz zdrowego rozwoju i funkcjonowania mózgu. Są również odpowiedzialne za przekazywanie organizmowi hormonów, które wpływają na nastrój i cykle snu – witamina B6 pomaga organizmowi w produkcji melatoniny, która jest ważnym hormonem, który pomaga nam zasnąć. Melatonina jest odpowiedzialna za to, że pozwala nam regulować nasz wewnętrzny zegar, więc wiemy, kiedy nadejdzie czas, aby się obudzić i mieć energię, a także kiedy nadejdzie czas, aby się uspokoić i zasnąć na noc.

4. Witamina pomaga w tworzeniu czerwonych krwinek.

 5. Pomaga w rozkładaniu i trawieniu białek. Im wyższe spożycie białka, tym większe zapotrzebowanie na witaminę B6.

6. Suplementacja witaminą B6 zmniejsza objawy PMS i może zapewnić ulgę ciężarnym kobietom cierpiącym na poranne nudności.

7. Bez witaminy B6, organizm nie byłby w stanie wchłonąć witaminy B12.

8. Utrzymuje zdrowe naczynia krwionośne.

9. Pomaga leczyć wysokie ciśnienie krwi. 

Witaminy B6 może pomóc obniżyć ciśnienie krwi u osób z istniejącym wysokim ciśnieniem krwi. Witamina B6 zwiększa przepływ krwi, zmniejsza gromadzenie się w tętnicach i pomaga zapobiegać częstym chorobom serca.

 10. Witamina B6 oddziałuje na glikogenezę (przemianę glukozy w glikogen) i glikogenolizę (proces rozkładu glikogenu) w mięśniach.

Chociaż duży niedobór witaminy B6 jest rzadki, wiele osób może mieć jednak niewielki niedobór tej witaminy. Osoby, które najczęściej mają niedobór tej witaminy to: dzieci, osoby starsze i te, które przyjmują pewne leki, które mogą powodować niski poziom B6, osoby chore na depresję, nerwicę, nerwicę lękową czy anoreksję.

Ponadto osoby, które mają problemy z zaabsorbowaniem witaminy B6 z pożywienia lub suplementów diety również mogą mieć niedobory pirodyksyny. Do takich osób należą: osoby z chorobą nerek, alkoholizmem, nadczynnością tarczycy, chorobami autoimmunologicznymi, takimi jak reumatoidalne zapalenie stawów, zapalna choroba jelit, taka jak celiakia lub choroba Leśniowskiego-Crohna.

Bardzo często niedobory witaminy Bwiążą się z brakiem w diecie innych witamin z grupy B.

Dlatego też korzystnie jest przyjmować kompleks witamin z grupy B.

Osobiście szczególnie polecam suplement Activize. Jedną z głównych zalet Activize jest taka, że suplement ten dotlenia wszystkie komórki mózgowe. To wszystko dzięki zawartości tlenu pozyskanego z alg brunatnych.

 

Activize - witaminy z grupy B
pojemność -175 gram

Activize Oxyplus jest to czterokrotnie opatentowany hit w nanotechnologii.
Activize posiada cztery certfikaty (zresztą jak każdy produkt z tej firmy): 1. NTC* (Nutrient Transport Concept- Koncepcja Transportu Substancji Odżywczych)- pozwala dostarczyć substancje odżywcze tam, gdzie są potrzebne i wtedy, kiedy są potrzebne, a wszystko to na poziomie komórkowym.  2. GMP*(Good Manufacturing Practice – Dobra Praktyka Produkcyjna) –  jest to system świadczący o pełnej kontroli nad jakością i bezpieczeńtwem produktów FitLine. 3. Lista Kolońska – Jest to Lista Centrum Olimpijskiego nad Renem. Na liście tej znajdują się suplementy diety z których oficjalnie mogą korzystać sportowcy/olimpijczycy ponieważ są to jedynie produkty o zminimalizowanym ryzyku dopingu. Więcej informacji pod adresem: www.koelnerliste.com 4. TÜV SÜD Elab (PM-International jest jedną firmą suplementacyjną na świecie, która otrzymała Certyfikację TÜV na swoje produkty). Analizy przeprowadzone przez TÜV SÜD ELAB GmbH w sposób regularny oraz niezależne testy wybranych parametrów jakościowych uzupełniają kontrolę produktów przez producenta.

 Activize FitLine – możesz kupić tu

Objawy niedoboru witaminy B6

Chociaż niedobór ten nie jest powszechny, badania powiązały niedobór witaminy B6 ze zwiększonym ryzykiem wielu różnych zaburzeń i objawów.

Niedobór witaminy B6 może powodować:

  • zmiany nastroju, takie jak drażliwość i lęk,

  • depresja,

  • problemy z koncentracją,

  • bóle mięśni,

  • niska poziom energii,

  • chroniczne zmęczenie,

  • pogorszenie objawów PMS,

  • anemia,

  • wysypki i inne problemy skórne,

  • zajady (pęknięcia w kącikach ust),

  • migrena,

  • reumatoidalne zapalenie stawów,

  • zwiększone ryzyko chorób serca,

  • drętwienie rąk i nóg,

  • wypadanie włosów,

  • pękanie skóry na piętach i dłoniach,

 

Witamina B6 jest szczególnie ważna dla zdrowia kobiet w ciąży i dzieci. W czasie ciąży i dzieciństwa witamina B6 jest wykorzystywana w rozwoju mózgu i do wspierania funkcji immunologicznych.

 

Głównym źródłem witaminy B6 są:

kasza gryczana, 

wołowina,

mięso indycze,

brukselka,

papryka czerwona,

ziemniaki,

kapusta pekińska,

awokado,

pistacje,

ziarna słonecznika,

orzechy włoskie,

sezam,

amarantus,

jaja,

nabiał,

kiełki pszenicy,

groszek zielony,

banany,

ryby

 

Pamiętajmy jednak , że w czasie obróbki termicznej i technologicznej dochodzić może do dużych strat witaminy B6. I tak dla przykładu w wyniku mrożenia warzyw i owoców zawartość jej może obniżać się o 15–70%, podczas przemiału zbóż o 50–90%, w czasie procesów kulinarnych mięsa o 50–70%

 

TUiTERAZ ♥♥♥

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

sklep ze zdrowymi produktami

 

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*