Lista 6 pokarmów dla pięknej skóry.

Chociaż przemysł kosmetyczny chciałby, abyśmy wierzyli inaczej, piękna skóra nie pochodzi z pojemnika pełnego perfumowanych chemikaliów!! Poza urodzeniem z „dobrymi genami”, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić dla swojej skóry, jest jedzenie zdrowej diety.

Dowiedz się, jak poprawić skórę od wewnątrz, jedząc pożywienie, które sprawi, że twój naskórek będzie wyglądał zdrowo i będzie zdrowy!

Zanim wymienię produkty, które powinniśmy jeść, wspomnę czego powinniśmy unikać.

Pierwszy krokiem powinno być całkowite odstawienie na jakiś czas (np. na 2- 3 miesiące) niektórych produktów pokarmowych, po to, aby sprawdzić jak jedzenie wpływa na stan naszej skóry (będziecie mile zaskoczone). W tamtym czasie całkowicie zrezygnowałam z:

  • Wysoko przetworzonej żywności,
  • Cukru i produktów zawierających cukier,
  • Niezdrowych tłuszczy (olejów rafinowanych, margaryn oraz potrawach przyrządzanych na tych tłuszczach).

Kiedy już odstawisz te produkty , włącz do swojej diety produkty opisane poniżej i ciesz się efektami 🙂

 

Lista 6 pokarmów dla pięknej skóry:

 

1. Nasiona Chia

Chia oferuje wiele korzyści zdrowotnych.

Już niewielka porcja (28 g), nasion chia dostarcza:

dyniowe kulki mocy, przepis

  • Błonnik: 11 gramów.

  • Tłuszcz: 9 gramów (z czego 5 gramów Omega-3).
  • Białko: 4 gramy.

  • Magnez: 30% ZDS.

  • Mangan: 30% ZDS.

  • Fosfor: 27% ZDS.
  • Wapń 18% ZDS (Zalecane dzienne spożycie).

Zawierają one również dość sporą ilość:

cynku,

witaminy B3 (niacyny),

potasu,

witamina B1 (tiaminy) ,

witaminy B2.

Poza tym w tej porcji (28 g) jest tylko 137 kalorii i tylko jeden gram strawnych węglowodanów!

W dawnych czasach nasiona chia były ważnym pokarmem dla Azteków i Majów. Są cenione za ich zdolność do zapewnienia organizmowi zrównoważonej energii. Słowo “chia” z języka starożytnych Majów oznacza “siła”, a azteckiego słowo „tłuste”.  Nasiona Chia oferują wysoki poziom kwasów omega-3, które organizm ludzki potrzebuje, ale nie może produkować, a które pochodzą tylko z kilku źródeł pokarmowych.

Bez kwasów omega-3, ludzie mogą cierpieć:

  • z powodu słabego krążenia,
  • suchej skóry,
  • problemów z sercem,
  • zmęczenia,
  • depresji
  • i uczucia zamglenia psychicznego.

 Nasiona Chia pomagają utrzymać skórę (i resztę ciała) w stanie nawodnienia, ponieważ są one hydrofilowe.

Ta zadziwiająca cecha nasion szałwii hiszpańskiej – czyli własności hydrofilowe – sprawia, że nasiona są w stanie zaabsorbować wodę w proporcji ponad 12 do 1 (wagowo). Ta własność utrzymywania wody koloidalnej przedłuża okres uwadniania organizmu. Płyny i elektrolity zapewniają środowisko, które wspiera procesy życiowe każdej komórki. Stężenie elektrolitów, ich skład podlegają regulacji, aby jak najlepiej zachować stałość warunków środowiska (homeostaza). Dzięki konsumpcji nasion chia nasz ustrój utrzymuje bardziej efektywną regulację w odniesieniu do absorpcji pożywek i utrzymania odpowiednich stężeń płynów ustrojowych. Ta efektywność pozwala na lepsze utylizowanie płynów ustrojowych oraz utrzymania równowagi jonowej w organizmie.

Drugą ważną zaletą Chia jest fakt, iż są one pełne przeciwutleniaczy.

Jestem słowem mówiąc Chia spowalnia proces starzenia się!

Czyli jeszcze raz podkreślę – Drogie Panie, to nie kremy z kolagenem, czy cudowne masaże – a jedzenie ma największy wpływ na stan naszej skóry. Chia dzięki dużej zawartości przeciwutleniaczy (związków fenolowych) radykalnie hamuje proces starzenia się komórki. Regularne jedzenie chia i innych produktów bogatych w antyoksydanty przyspiesza proces naprawiania skóry i zapobiega jej starzeniu.

 


REKLAMA

Zellschultz FitLine

Zalety Zellschutz Antioxy: Wzmacnia odporność organizmu. Specjalnie dobrana kombinacja prowitaminy A + C + E oraz pierwiastka śladowego selenu wzmacnia system odpornościowy organizmu. Ekstrakt z owoców cytrusowych bogaty w naturalne bioflawonoidy działa antyoksydacyjnie. Eliminuje wpływ stresu. Hamuje proces starzenia się i poprawia koloryt skóry (opalanie bez słońca). Nadaje połysk włosom. Zapobiega chorobom układu sercowo – naczyniowego. Zapobiega trądzikowi. Ma dobroczynny wpływ na błony śluzowe jelit…

Zellschutz Antioxy możesz KUPIĆ TU


 

2. Migdały.

Te orzechy są podobnie jak Chia dobrym źródłem kwasów omega-3.  Jednak poza tym są też doskonałym źródłem witaminy E, która jest naturalnym przeciwutleniaczem.

Jej regularne spożywanie nie tylko obniża ryzyko wielu chorób, ale także chroni skórę przed pojawieniem się przedwczesnych zmarszczek i wzmacnia naczynia krwionośne.  Orzechy te mają wpływ na stan włosów, skóry i paznokci.

Poza tym witamina E pomaga zminimalizować negatywny wpływ ekspozycji skóry na słońce, a także pomaga w zwalczaniu niektórych rodzajów raka skóry.

Zaleca się również stosowanie olejku z wyciągiem z migdałów. Ma on właściwości natłuszczające i nawilżające, zaleca się go do skóry zaczerwienionej i wrażliwej. Olejek migdałowy jest częstym składnikiem kremów zapobiegających powstawaniu zmarszczek.

 

3. Kurkuma.

Gdy zdamy sobie sprawę, że kurkuma zawiera co najmniej

20 substancji fitochemicznych o działaniu porównywalnym do antybiotyków,

z czego 14 zapobiega rakowi,

12 przeciwdziała guzom,

12 ma działanie przeciwzapalne

a do tego jest w niej 10 różnych antyoksydantów,

uświadomimy sobie, że ta przyprawa to o wiele więcej, niż sama kurkumina.

Kurkuma zawiera ponad 200 składników, w tym olejki lotne (np. zingiberon i tumeron), białka, cukry, żywice a intensywnie żółty kolor zawdzięcza pigmentom polifenolowym, zwanym też kurkuminoidami.

I w sumie nie ma się co dziwić, że łaciński termin, od którego pochodzi słowo turmeric (ang. kurkuma), czyli „terra merita” -błogosławieństwo z ziemi. Obdarzona słodkim i gorzkim smakiem, a także właściwościami ściągającymi i zdolnością usuwania toksyn, kurkuma równoważy funkcje zdrowotne i wpływa na wygląd naszej skóry.

Skoro wiemy już, iż kurkuma bogata jest w przeciwutleniacze, łatwo nam się domyślić, iż w związku z tym  świetnie zwalcza stany zapalne będące jedną z głównych przyczyn nieprawidłowości naszej skóry. Dlatego też, kurkuma świetnie sprawdzi się jako pomoc w trądziku różowatym, alergiach, łuszczycy  i innych stanach zapalnych skóry.

Kurkuma uratowała nie tylko moją skórę, ale i wzmocniła odporność w trudniejszych okresach mojego życia, kiedy walczyłam z gronkowcem.

Nie masz pomysłów co z nią zrobić? Wypróbuj przepis na napar z kurkumy

 

4. Awokado

O awokado wspominałam już pisząc post – 10 najlepszych pokarmów dla mózgu.

I jak widać owoc ten jest nie tylko genialnym pożywieniem dla mózgu, ale także dla naszej skóry. Tym bardziej Panie nie powinny się go bać, bo wiem, iż czasami się go boją ze względu na ogrom tłuszczu. Jednak należy pamiętać że te zielone „elektrownie” wypełnione są tłuszczami jednonienasyconymi mówiąc inaczej, tym  „dobrym” tłuszczem, który utrzymuje stały poziom cukru we krwi. Po drugie, tak jak już wcześniej wspominałam to tłuszcze („dobre”) wpływają na nawilżenie naszej skóry!! I po trzecie – zdrowe tłuszcze nie tuczą, tyjemy od nadmiaru węglowodanów w diecie i tłuszczy trans.

 

Aawokado  to prawdziwa skarbnica:

Podsumowując:

Grubość, gęstość, nawilżenie skóry i ogólny wygląd można poprawić poprzez regularne spożywanie awokado.

Awokado bogate w witaminę C, wspomaga proces tworzenia kolagenu i elastyny, co pozwala skórze być elastyczną, zapobiegając jej wiotczeniu.

Duże ilości witaminy E zapobiegają uszkodzeniu skóry, a tym samym przedwczesnemu starzeniu.

Jednonienasycone kwasy tłuszczowe wpływają na  nawilżanie skóry, zapobiegają jej wysuszeniu i swędzeniu.

Ponadto awokado równie dobrze wpływa na włosy – nawilża je i wzmacnia. Jednak tu poza spożywanie awokado, świetnie sprawdzi się olej z awokado, który w szczególności działa jako środek nawilżającystymuluje wzrost włosówzapobiega łupieżowi i ożywia włosy.

 


REKLAMA

Ellagi Guard

Kwas ellagowy zawarty w Ellagi Guard Formor ma działanie przeciwnowotworowe i przeciwzapalne. Kwas ellagowy ma silne działanie antyoksydacyjne. Ma działanie przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Składniki aktywne (1 kapsułka) sproszkowany sok z owoców Graviola (flaszowca miękkociernistego) 100 mg,  ekstrakt z liści borówki czarnej standaryzowany na 16% kwasu chlorogenowego 100 mg, ekstrakt z owoców malin standaryzowany na 40% kwasu elagowego 100 mg, ekstrakt z łodygi i liści kapusty standaryzowany na 10% indolo-3-karbinol 100 mg. Więcej o kwasie elagowym pisłam tu.

Ellagi Guard Formor – możesz kupić tu


 

5. Ogórki

Pierwszą bardzo ważną zaletą ogórków jest fakt, iż utrzymują nawodnienie organizmu. Ogórki w 90% składają się z wody, co oznacza, że zjedzenie jednego jest równie orzeźwiające, jak wypicie szklanki wody. Poza tym z zawartością 90% wody, ogórki mogą pomóc usunąć toksyny z organizmu, które bardzo często są przyczyną niedoskonałości na naszej skórze, a także tego iż nasz cera staje się poszarzała.

Kolejnymi zaletami jest fakt, iż ogórek zawiera bardzo korzystne dla skóry (i nie tylko) składniki odżywcze takie jak:

witaminy z grupy  B,

witamina E,

♥ witamina K,

witamina  C,

mangan,

beta-karoten,

krzem,

♥ potas,

♥ kwasy organiczne,

co zapewni nam zdrowe włosy i skórę.

Jego dobroczynne działanie  związane jest również z wysoką zawartością ♥ siarki, ♥ enzymów i ♥ cząsteczek śluzowych.

Krzem zawarty w ogórkach (niestety zawartość krzemu w ogórkach znacząco spadła w wyniku wyjałowienia gleb) mimo to należy pamiętać, iż krzem to  składniki niezbędny w diecie dla zdrowej  skóry! Krzem uelastycznia skórę i walczy z oznakami starzenia się skóry. Pamiętajcie, że

 Przedwczesne starzenie się skóry (widoczne głębokie zmarszczki u młodych osób) – bardzo często jest SKUTKI NIEDOBORU KRZEMU W ORGANIZMIE.

Poza tym warto pamiętać, że ogórek działa jak naturalny środek wybielający co czyni go użytecznym kiedy chcemy: rozjaśnić skórę lub zmniejszyć blizny.

Teraz kiedy jest tak ciepło, warto pić lemoniadę ogórkową (składniki: woda, sok z cytryny i sok z ogórka/lub zmiksowany ogórek, odrobina miodu lub stewii). Poza tym iż taka lemoniada świetnie gasi pragnienie, dodatek świeżego  soku z ogórka ma właściwości oczyszczające i detoksyfikujące całe ciało. Łagodzi problemy trawienne, takie jak zapalenie błony śluzowej żołądka, kwasowość, zgaga, niestrawność i wrzody.

A poniżej dwa fajne przepisy na domowe maseczki z ogórka.

MASECZKA WYBIELAJĄCA I PRZY OKAZJI NA ZATKANE PORY

  1. Zrobić puree z ogórka.
  2. Dodać soku z 1 cytryny
  3. Wymieszać
  4. Puree  nałożyć na całą twarz i pozostawić do wyschnięcia na 3 minuty.
  5. Po wyschnięciu zmyć maseczkę zimną wodą.

 

 

 

MASECZKA ANTY-AGE

maseczka z ogórka i białka
  1. Zrób puree z jednego ogórka/ sok z jednego ogórka
  2. Ubij: 1 białko jaja kurzego + puree/ sok  z ogórka + 1 łyżeczka soku z cytryny
  3. Nałóż na twarz.
  4. Jeśli zapach białka Ci przeszkadza wytrzymaj z maseczką na twarzy tylko 15 min :):)

Jaja zawierają białka wraz z cynkiem i biotyną, które pomagają naprawić uszkodzone komórki w organizmie.

Wraz z ogórkiem białka jajka tworzą mieszankę super -anty-starzeniową do zabiegów na skórę.

 

6. Marchew i morele suszone

Wiesz, że beta-karoten, jest odpowiedzialny za prawidłowy stan skóry, włosów oraz paznokci. I czy wiesz, że oprócz słynnej marchewki, która ma go najwięcej, w Polsce morele są drugim najbogatszym źródłem beta-karotenu.

Większość osób kojarzy marchewkę z dużą zawartością beta-karotenu – no i bardzo słusznie. Beta-karoten, czyli prowitamina A, to związek, który nie tylko przyśpiesza opalanie. Beta-karoten zapewnia prawidłowe funkcjonowanie wzroku, wzmacnia odporność, a także wspomaga leczenie trądziku i opóźnia pojawianie się zmarszczek. Poza tym prowitamina A chroni przed powstawaniem plam i przebarwień skóry. Beta-karoten – podobnie jak wszystkie karotenoidy – jest przeciwutleniaczem, co oznacza, że hamuje szkodliwe procesy oksydacyjne

Jednak warto wiedzieć również, że posiada ona wiele witamin, takich jak:

Witaminy z grupy B (B1, B2, B3, B6 ),

witaminę C,

witaminę E,

Dodatkowo zawiera m.in. błonnik, kwas foliowy, kwas jabłkowy żelazo, magnez, cynk, potas czy wapń.

Czy jedzenie marchewki opala skórę?

Samo w sobie nie, jednak sprawia, że skóra nabiera brzoskwiniowego odcienia. Dodatkowo marchewka utrwali opaleniznę i sprawi, że jej kolor stanie się intensywniejszy.

Należy jednak pamiętać, że zbyt dużo marchewki lub soku z niej sprawi, że skóra (np. spód dłoni) może stać się intensywnie pomarańczowa.

Jeżeli chodzi o morele, sprawa wygląda podobnie. Są bogate w witaminę A oraz witaminę C, a tak jak wspominałam wcześniej są to świetnie antyoksydanty. Poza tym witamina A i C przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu żelaza. A chyba wszyscy wiedzą, że osoba z niedoborem żelaza nie może pochwalić się ładną skórą i promienną cera.

 

Drogie Panie pamiętajcie, że często wystarczy drobna zmiana w jadłospisie, by nasza skóra widocznie się poprawiła.

Z jadłospisu należy wykluczyć produkty bezwartościowe, które wręcz obciążają nasz organizm, a tego skutki widać na skórze. Do nich należą produkty

wysoce przetworzone (typu fast food, z puszki, zupki instant, gotowe sosy z paczki),

oczyszczone (typu biały cukier, biała mąka i ich pochodne np. słodycze, ciasteczka, chlebek tostowy, pszenne bułeczki),

rafinowane (oleje, margaryny),

zawierające konserwanty (czyli z długim terminem przydatności),

sztuczne barwniki,

używki (kawa prawdziwa, czarna herbata, alkohol, papierosy), itd.

sól (oczywiście mowa o soli oczyszczonej tej dostępnej w supermarketach, bo naszą rodzimą kłodawską powinniśmy używać jak najbardziej).

potrawy smażone.

Oprócz jedzenia na pewno skórze szkodzi brak świeżego powietrza i naturalnego światła (słońca) – skóra staje się blada a nawet rzekłabym szara, szybciej się starzeje i wiotczeje. Dlaczego tak się dzieje? Mówiąc najprościej skóra nie ma czym „oddychać”.

Stresujący tryb życia też będzie powodował zaburzenia w organizmie, które zazwyczaj w pierwszej kolejności ujawnią się na skórze np. wypryski (też ropne) czy zaczerwienienia.

i ostatnia rzecz bez której nie ruszymy z miejsca w kierunku zdrowej skóry to SEN. Prawda jest taka, że w ciągu dnia skóra walczy ze szkodliwymi zanieczyszczeniami środowiska, promieniowaniem słonecznym, stresem, toksynami . Dopiero nocą odpoczywa i może zacząć regenerację.

Także widzicie moje drogie Panie, czasami zamiast wydawać miliony monet na kremy „super hiper przeciwzmarszczkowe” lepiej wzbogacić i urozmaicić swoją dietę i dołożyć jakiejś dobrej jakości suplementy np. : kwasy Omega, minerały i krzem.

TUiTERAZ ♥ ♥ ♥

REKLAMA
 
CellReset FitLine – Program przemiany metabolicznejCellreset to trwający 28 dni proces „zresetowania” wszystkich komórek w organizmie oraz STABILIZACJA – to okres 90 dni, w czasie których organizm “utrwala” dobre nawyki żywieniowe, których nauczył się w czasie programu. W ciągu 28 dni następuje całkowity proces oczyszczenia oraz dożywiania wszystkich komórek organizmu. Dzięki takiej przemianie następuje, tzw.”skutek uboczny”, czyli znaczna utrata wagi (od kilku do kilkunastu kilogramów) oraz modelowanie sylwetki. Program znakomicie sprawdzi się również u osób, które nie mają problemu z nadmiarem tkanki tłuszczowej lub wręcz cierpią z powodu niskiej wagi i chciałyby odżywić i oczyścić swój organizm, co staje się nieodzowne w dzisiejszych czasach.

Dieta CellReset program przemiany metabolicznej możesz KUPIĆ TU.

 

 

Źródło zdjęcia tytułowego: http://nulis.co.id/?p=25167

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*