MAGNEZ – „Król Życia”. Jest potrzebny KAŻDEJ ludzkiej KOMÓRCE! Jakie są przyczyny i objawy niedoboru magnezu.

zakwaszenie organizmu, dlaczego ważna jest każda komórka

„KRÓL ŻYCIA” – MAGNEZ

Jest szczególnie ważny w wieku……

w każdym wieku!!

objawy i przyczyny niedoboru magnezu 1 kostka czekolady RAW zawiera 95 miligramów magnezu

 

Jesz czekoladę bo ma dużo magnezu? Super, możesz jeść, tylko jest jedno ale…. Jeżeli chcesz suplementować się magnezem w postaci czekolady, musisz jeść czekoladę RAW (surową). Dlaczego? O tym w dalszej części.

Magnez, to biopierwiastek, którego większość z nas ma w organizmie zbyt mało.

 

Dlaczego tak się dzieje?

Magnez przyczyny i objawy niedoboru magnezu
średni banan zawiera 32 miligramy magnezu

Jakie są przyczyny niedoboru magnezu w organizmie?

Niedobór magnezu może być spowodowany na przykład przez:

1. Stres (!!!).

2. Szybkie i „extremalne” diety odchudzajace.

3. Stosowanie używek – kawa, papierosy, alkohol, środki odurzające,

4. Przyjmowanie niektórych lekarstw: antybiotyki, leki uspokajające, leki nasenne, leki psychotropowe, tabletki antykoncepcyjne.

5. Używki energentyzujące.

6. Przepracowanie (!)

7. Ciężki wysiłek fizyczny (pozbywamy się magnezu wraz z potem).

8. Ciężki wysiłek umysłowy (dzieci w szkole).

9. Przebywanie w pomieszczeniach gdzie jest gorąco.

10. Niedobory magnezu w pożywieniu (nasze gleby są ubogie w magnez).

11. Nieprawidłową dietę (zbyt mało produktów „surowych”, a za dużo żywności przetworzonej).

12. Zbyt dużo błonnika w diecie

13. Duża ilość spożywanych orzechów i ziaren, które nie są wcześniej namaczane. Orzechy i ziarna poza tym, że zawierają sporą ilość magnezu, zawierają także kwas fitynowy, który ogranicza przyswajanie magnezu.

Jak i po co moczyć orzechy i nasiona ?

 

Zrobiłam sobie badania i magnez mi wyszedł w porządku, więc nie rozumiem dlaczego ma skurcze mięśni i drży mi powieka i jestem taka zmęczona i …

No właśnie jakie są oznaki niedoborów magnezu? O tym już więcej za chwilę. Najpierw o tym:

Czy wiesz, że 98-99% magnezu jest przechowywane i wykorzystywane w KAŻDEJ KOMÓRCE Twojego ciała,

tylko 1-2% magnezu znajduje się we krwi (dokładniej mówiąc w surowicy i płynie okołokomórkowym).[1]

 

Dokładniej mówiąc te 98-99% magnezu znajduje się:

60 proc., magnezu znajduje się w kościach,

25  proc., magnezu w znajduje się w mięśniach szkieletowych,

10 proc., magnezu w znajduje się w tkankach miękkich (serce, mózg, wątroba)[1]

 

Dlatego to, że ktoś sobie zrobi badani krwi i magnez wyjdzie w porządku, wcale nie oznacza, że niema niedoborów magnezu.

 

„Król życia” – tak nazwał go prof. Aleksandrowicz

Uważam, że jak najbardziej trafnie prof. Aleksandrowicz określił magnez.

PBM probiotyki

PBM – Probio Minerał jest naturalnym, ekologicznym produktem w postaci pudru. Jest biologicznym antidotum potęgując kolonizację szczepów probiotycznych, które wypierają florę patogenna (pleśnie i grzyby) oraz likwidują toksyny znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie. Sprawia, że pożyteczne mikroorganizmy mogą się rozwijać tworząc tym samym przestrzeń życiową dla całego ekosystemu. Posiada najwyższy wskaźnik probiotyczny.

PBM możesz kupić TU

 

MAGNEZ:

zapobiega poronieniom, 

zmniejsza objawy PMS,

aktywuje ponad 320 enzymów, 

umożliwia wykorzystanie wapnia przez kości,

zmniejsza ciśnienie krwi,

wpływa na procesy starzenia,

magnez aktywuje witaminę B6 (dzięki niej magnez zostaje przekazany do błon komórkowych)

pomocny przy zaparciach,

bierze udział w kontrolowaniu odpowiedniego poziomu cukru we krwi,

uspokaja i odpręża (po prostu działa stabilizująco na układ nerwowy),

otyłość (tak, otyłość może być skutkiem niedoborów magnezu ponieważ magnez odgrywa dużą rolę w syntezie kwasów tłuszczowych),

bierze udział w budowie błon komórkowych,

wpływa na sprawność i wydajność takich układów jak: nerwowy, kostny, krążenia, trawienny

zwalcza miażdżycę, 

wzmacnia system odpornościowy,

poprawia pracę mózgu,

przeciwdziała tworzeniu się zakrzepów,

przeciwdziała tworzeniu się kamieni nerkowych (magnez z potasem) 

bierze udział w produkcji glutationu antyutleniającego (bardzo ważny bez niego komórki podlegałyby nieustającemu utlenianiu i niszczeniu),

bierze udział w syntezie białek,

 

Jak już zdążyliście przeczytać, magnez odpowiedzialny jest za wiele funkcji życiowych.

Tym samym jego niedobór może być często mylony z innym schorzeniem.

 

Prosty przykład:

Jesteś ciągle zmęczony →chodzisz wcześniej spać   nie działa bo nie możesz zasnąć, albo zasypiasz wcześniej, ale i tak wstajesz niewyspany zmieniasz dietę (odstawiasz cukier itp)  nadal nie działa więc pijesz więcej kawy tym samym pogłębiasz niedobór magnezu  zaczynasz mieć problemy z oddychaniem (nie możesz wziąć głębszego wdechu)  jednak już jesteś na takim etapie wycieńczenia, że myślisz BEZ PRZESADY MAGNEZ MA MI POMÓC??

TAK< WŁAŚNIE >TAK > MAGNEZ MOŻE CI POMÓC

Magnez - w 1/2 szklanki fig jest 50 miligramów
Magnez – w 1/2 szklanki fig jest 50 miligramów

 

Dobrze przeczytałeś, jeżeli masz problem z oddychaniem, coś Cię zatyka, tak jakbyś miał w środku korek i nie możesz wziąć głębokiego wdechu ⇒ może być to spowodowane brakiem magnezu.

Osobiście miałam taką sytuację w okresie maturalnym. Ja się wręcz dusiłam. STRES „zabrał” mi cały magnez. Oczywiście wtedy tego nie wiedziałam i już myślałam, że mam astmę czy nie wiem co – najgorsze choroby świata. Działo się tak może ze dwa tygodnie, do póki nie wróciłam na weekend do domu (mieszkałam w internacie) i zauważyła to oczywiście, nooo nie kto inny jak MAMA. ahhh te mamy ♥

Halcia: „Dziecko tobie brakuje magnezu!

Ja : płacz „Nie mamo mi się coś dzieje poważnego bo ja tak mam cały czas od dwóch tygodni.” płacz-szloch

Halcia: „Czego Ty płaczesz! Noż przecież mówię, że magnezu Ci brakuje! Masz. Bierz. No i masz tu całe opakowanie zabierzesz ze sobą do Mińska. Tylko bierz codziennie!”

♥♥ i tak mama uratowała mnie przed najgorszymi chorobami świata 🙂

 

Jakie są objawy NIEDOBORU MAGNEZU?

1. Nadpobudliwość psychoruchowa.

2. Agresywność (nieźle co, a my myślimy, że ludzie są źli. Może po prostu brakuje im magnezu).

3. Problemy z regeneracją (osoby uprawiające sporty).

4. Problemy z koncentracją.

5. Bezsenność.

6. Bolesne miesiączki.

Magnez - w 100 g nasion dyni jest 262 mg magnezu
Magnez – w 100 g nasion dyni jest 262 mg magnezu

7. Skurcze mięśni.

8. Drżenie powiek.

9. Chroniczne zmęczenie.

10. Bóle głowy.

12. Zaparcia.

13. Problemy z zapamiętywaniem i ogólnie problemy w nauce.

14. Astma.

15. Niski poziom witaminy D3 (powstaje z udziałem magnezu)

16. Depresja i lęki.

17. Częste złamania.

18. Zbyt wysoki poziom wapnia w organizmie (gdy poziom magnezu spada, wtedy wzrasta poziom wapnia w celu przywrócenia równowagi, ten wzrost wpływa negatywnie na kości i zęby bo stamtąd właśnie jest „zabierany”).

19. Niski poziom witaminy D (mimo spędzania godzin na słońcu).

20. Zaburzenia gospodarki hormonalnej.

21. Niska odporność.

 

WAŻNE:

MAGNEZ  w produktach, które go zawierają JEST NISZCZONY PRZEZ:

PRZETWARZANIE,

GOTOWANIE

Przyczyny i niedobory magnezu

Dlatego, jeżeli chcemy suplementować się magnezem pod  postacią czekolady musimy jeść czekoladę RAW czyli surową.

I tu zaczyna się problem dla mojej mamy i mojego męża. Bo owszem czekoladę oni uwielbiają, ale RAW?

Oj już nie wymyślaj dziecko.

Ile magnezu nam właściwie potrzeba ?

dzieci do 6. miesiąca życia około 50 mg/24 godz.,

dzieci do 1. roku życia około 70 mg,

dzieci do 10 lat –  150-250 mg,

młodzież –  6-10 mg/kg wagi ciała,

kobiety ciężarne i karmiące od 450-600 mg/24 godziny,

w warunkach ekstremalnych np. praca w pełnym słońcu, praca w pomieszczeniu gdzie jest wysoka temperatura, uprawianie sportu na słońcu – wtedy zapotrzebowanie na magnez może wzrosnąć do 15-20 mg/kg wagi ciała,

 

Utrzymanie zdrowego poziomu magnezu jest również związane z ochronnym działaniem przeciw depresji i ADHD. [4]

Restorate fitline, minerały

ZALETY RESTORATE: działa bazowo (działa jak bufor zasadowy) , wzmacnia odporność organizmu, przyspiesza gojenie złamań kości i ran, poprawia ogólne samopoczucie, bogaty w cynk – pomaga w utrzymaniu prawidłowej równowagi kwasowo-zasadowej, cynk pomaga w utrzymaniu prawidłowej płodności i prawidłowych funkcji rozrodczych, bogaty w chrom i cynk – usprawnia metabolizm cukrów i tłuszczy,

 

RESTORATE możesz KUPIĆ TU

 

Jak uniknąć niedoboru magnezu?

 

Zacznijmy od zwiększenia ilości magnezu w naszej diecie.

Jak już wcześniej można było zauważyć w opisach pod zdjęciami, produkty bogate w magnez to:

Szpinak – 100 g zawiera 79 mg magnezu.

Boćwina – 100 g zawiera 79 mg magnezu.

Czekolada raw – jedna kostka zawiera 95 miligramów magnezu.

Migdały – 100 g zawiera około 250 mg magnezu.

Banan – średni zawiera 32 g magnezu.

Nasion dyni- w 100 g  jest 262 mg magnezu.

 

„Magnez należy do pierwiastków słabo przyswajalnych. Z pokarmów wchłania się go zaledwie 15-40 proc.”[1]

 

Dobra wiadomość jest taka, że  ​​suplementacja magnezu jest bezpiecznym i dla większości ludzi jest skutecznym sposobem, aby zapewnić sobie wystarczającą ilość magnezu,

Przedawkowanie magnezu w codziennej diecie i właściwie stosowanej suplementacji doustnej jest prawie niemożliwe. Jednak podawanie go dożylnie w dużej dawce może doprowadzić do niskoczęstotliwości skurczów serca, a nawet śmierci. Magnez dożylnie podaje się zawsze w kroplówce i powoli, natomiast nigdy w zastrzyku dożylnym (można podać w zastrzyku domięśniowym i zawsze powoli). [1]

 

Obecnie mamy bardzo szeroki wybór suplementów z magnezem. Ważne, abyśmy zwracali uwagę na przyswajalność tych suplementów.

Człowiek składa się w 70% z wody, więc najlepiej przyswajalną formą są dla nas suplementy w formie płynnej.

 

dużo magnezu Wam życzę:) 

 

P.S. Oczywiście, że nie jest tak, że sam magnez wyleczy nas ze wszystkich chorób świata. Należy podejść do problemów całościowo, a nie eliminować pojedyncze skutki. Trzeba szukać przyczyny, a nie myśleć, że jednym pierwiastkiem załatwimy sprawę. Jeszcze większe korzyści uzyskamy biorąc magnez razem z potasem, cynkiem,wapniem.

Powinniśmy sprawdzić, czego nam brakuje w organizmie, ponieważ bardzo często uzupełnienie minerałów leczy ciężkie choroby.

Coraz częściej szukamy daleko, a takie rzeczy jak NIEDOBÓR MINERAŁÓW wydaje nam się zbyt banalną przyczyną choroby.

 

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

sklep ze zdrowymi produktami

 

 

TUiTERAZ  ♥  ♥♥

 

 

Źródła:

[1] http://www.ptmag.pl/pl/32073/0/Magnez-krol_zycia.html

[2] http://www.ptmag.pl/pl/32051/0/Biopierwiastki_a_zdrowie.html

[3] https://draxe.com/magnesium-deficient-top-10-magnesium-rich-foods-must-eating/

[4] https://examine.com/supplements/magnesium/

[5] http://www.ancient-minerals.com/magnesium-benefits/

[6] http://foodconfidence.com/2016/03/02/how-to-avoid-magnesium-deficiency/

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

3 Komentarze

  1. Zauważyłam, że najszybciej i najskuteczniej suplementacja Mg wychodzi (wchodzi :-)) mi przez skórę. Smaruję ją (najlepiej brzuch, bo ma dużą powierzchnię) siedmiowodnym siarczanem magnezu. Staram się też nie zapominać o izotoniku podczas dużego wysiłku, zwłaszcza na upale (nie zawsze da się od niego uciec).

    • Hehe hehheh spoko Ania mi też tak najlepiej wchodzi 🙂 😛
      A tak na poważnie, w taki sam sposób suplementuję się magnezem. Z tym, że ja to w różne miejsca go „nakładam”. Na przykład: na nadgarstki, pod kolana, na wewnętrzną stronę łokcia ( w tych miejscach skóra jest cieniutka i jeszcze szybciej się wchłania), a po drugie staram się nakładać do nawet 2-3 razy dziennie. Bo z minerałami tak jak z wodą, lepiej cały czas po trochu niż raz a dużo – bo i tak przyswoimy potrzebną ilość a resztę wysikamy 🙂
      Zgadza się nie zawsze da się uniknąć upałów, i zreszta nie każdy może (praca), a izotoniki mam nadzieję własnej roboty?
      Ściskam mocno i DOBREGO DNIA ♥ ♥ ♥

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*