Naturalne sposoby na niskie ciśnienie krwi

Najczęściej słyszymy o wysokim ciśnieniu krwi, i o tym, że ciśnienie takie może zagrażać życiu,  ale co z niskim ciśnieniem krwi?

Jako, że sama jestem niskociśnieniowcem, postanowiłam, że podzielę się z Wami moimi patentami na naturalne sposoby na niskie ciśnienie, czyli co za tym idzie więcej energii i lepsze samopoczucie.

Niedociśnienie tętnicze (inna nazwa niskiego ciśnienia krwi) to stan, w którym ciśnienie jest obniżone poniżej wartości prawidłowej to jest poniżej 100 mm Hg ciśnienie skurczowe i 60 mm Hg rozkurczowe. Utrzymywanie się stałego niskiego ciśnienia, to znaczy poniżej 100/60 mmHg, nazywane jest hipotonią lub niedociśnieniem.

Jeśli natomiast ogólnie miewasz niskie ciśnienie (w granicach 120-130/80-84), ale tylko sporadycznie spada ono poniżej 100/60 mmHg, oznacza to, że po prostu jesteś niskociśnieniowcem i miewasz gorsze dni, na przykład przy zmianach pogody. I o ile sporadyczne spadki ciśnienia z reguły nie są niebezpieczne i poza tym, że obniżają nasze samopoczucie  (czasami baaardzo) i bywają uciążliwe, niczym nam nie grożą, o tyle stałe niedociśnienie może być przyczyną: problemów z krążeniem, omdleń i niedokrwistością. Hipotonia może też być objawem poważniejszych chorób, takich jak zaburzenia rytmu serca, czy choroba nadnerczy.


REKLAMA

Oral Chelate formor

Oral Chelate Formor – DOUSTNA CHELATACJA

Składniki Oral Chelate Formor * oczyszczają organizm z toksycznych metali ciężkich oraz szkodliwych złogów wapnia w tętnicach, **ochraniają wątrobę, *** uzupełniają dietę w witaminy, minerały, mikroelementy i aminokwasy, **** neutralizują wolne rodniki, które są główną przyczyną arteriosklerozy, szybszego procesu starzenia, raka oraz artretyzmu , ****** wspomagają układ krążenia

ORAL CHELATE możesz KUPIĆ TU


 

Przyczyny niskiego ciśnienia i niedociśnienia

Niedociśnienie może mieć swoje źródło w wielu czynnikach, na przykład w nieodpowiednim odżywaniu się, przeżywaniu skrajnych emocji, w problemach hormonalnych czy między innymi w odwodnieniu. Poza tym skłonności do niskiego ciśnienia są często genetyczne. W większości dotyczy to kobiet i młodzieży w wieku dojrzewania, a także osób szczupłych i z niską masą ciała. Jeśli wiemy, że niedociśnieniu nie towarzyszą inne schorzenia, raczej nie jest ono niebezpieczne, ale …….

  • może prowadzić do zawrotów głowy,
  • chronicznego zmęczenia,
  • omdleń,
  • apatii,
  • problemów z koncentracją,

a nie jest to więc nic przyjemnego (wiem z doświadczenia).

 

Czy wiesz, że…..

Według medycyny chińskiej zbyt niskie ciśnienie krwi wskazuje na ogólny brak energii. W takim przypadku absolutnie nie należy pić kawy czy mocnej herbaty, które co prawda na chwilę mogą poprawić samopoczucie, ale generalnie zmniejszają poziom energii i pogłębiają problem.

 

 

1.  Nawadniaj się

Woda pomaga rozrzedzić krew, ułatwiając jej przepływ po całym organizmie. Odpowiednie nawodnienie jest szczególnie ważne podczas upałów i aktywności fizycznej, ponieważ wtedy nasze ciało się poci, a to obniża ciśnienie.

Już samo przyjmowanie płynów wypełnia łożysko naczyniowe i zwiększa szybkość przepływu krwi, a co za tym idzie podnosi ciśnienie, ale z solą działa o wiele lepiej. Dlatego też, warto zacząć dzień od szklanki wody ze szczyptą soli kłodawskiej.

 

2. Jak najwięcej ciepłych posiłków

Osoby ze zbyt niskim ciśnieniem powinny przejść na jedzenie energetyczne. I właśnie ciepłe dania są wysoce energetyzujące!

Ciepłe dania lepiej się trawią, dzięki czemu organizm ma więcej energii na inne rzeczy, ponieważ nie marnuje jej na trawienie. Ponadto, zimne jedzenie, ale także zimne napoje, wychładzają organizm, co przy niskim ciśnieniu jest niewskazane.

 

3. Używaj przypraw

Ciepłe posiłki, o których wspomniałam powyżej, najlepiej gotować z dużą ilością przypraw takich jak: imbir, kurkuma, kardamon, kminek, pieprz Cayennebazylia, tymianek, oregano.

Po pierwsze zioła te, pomagają w trawieniu, po drugie działają rozgrzewająco na organizm oraz poprawiają krążenie krwi.

 

4. Zamiast kawy i herbaty – napary ziołowe

 

Napar z lukrecji

Lukrecja jest jednym z najlepszych ziół na podniesienie ciśnienia. Dlaczego? Ponieważ efekty jej działania pojawiają się już bardzo krótko po jej wypiciu. Jej właściwości oddziałują na krążenie krwi, przywracając normalne wartości ciśnienia tętniczego. Ponadto lukrecja przynosi ulgę przy uczuciu znużenia i skurczach.

Pamiętaj jednak, żeby zaczynać od niewielkich ilości (o,5 łyżeczki na szklankę wody) tego naturalnego lekarstwa.

Głóg

Głóg to roślina o bardzo dużej zawartości flawonoidów, niezwykle silnych antyoksydantów, które niszczy wolne rodniki, atakujące serce i regulują ciśnienie tętnicze. Wystarczy łyżka kwiatów głogu zalać wrzątkiem i parzyć pod przykryciem 15-20 minut, a następnie przecedzić i wypić. Najlepiej codziennie przez okres 3-5 tygodni

Lipa

Lipa jako roślina wykazuje właściwości pobudzające krążenie. Stąd też okazuje się skutecznym naturalnym remedium pomagającym unormować ciśnienie krwi, gdy jest ono zbyt niskie. Lipa może nam pomóc zwalczać niedociśnienie.

Rozmaryn

Z racji swoich licznych właściwości rozmaryn od wieków wykorzystuje się go w celu stymulowania centralnego układu nerwowego oraz pobudzania krążenia krwi.

Zioło to, tonizuje ciało, pomaga zwalczyć uczucie zmęczenia fizycznego oraz umysłowego wynikającego ze zbyt niskiego ciśnienia krwi.

Imbir

Korzeń imbiru to kolejny doskonały sposób na kontrolowanie ciśnienia tętniczego. Zawdzięcza to swoim właściwościom przeciwzakrzepowym, które wspomagają odpowiednie krążenie krwi. Jeżeli chcesz zwiększyć działanie imbiru, możesz zmieszać go z odrobiną pieprzu cayenne. Przyprawa ta jest bardzo bogata w antyoksydanty.

 


REKLAMA

FITNESS DRINK FitLine jest napojem energetyzującym i odżywczym. Zawiera: • węglowodany, • witaminy, • antyoksydanty. FITNESS DRINK  FitLinezawiera w witaminy niezbędne do pozyskania energii z węglowodanów. Dodatek zmicelizowanych antyoksydantów przeciwdziała szkodliwej aktywności wolnych rodników, a tym samym obniżeniu efektywności pracy. Preparat wzbogacono w naturalną kofeinę z guarany. Dawkę dobrano tu tak precyzyjnie, aby substancja ta współdziałając z energizującym węglowodanamin i witaminami powodowała długotrwały efekt odświeżający  i rewitalizujący – bez niepożądanego rozdrażnienia i rozkojarzenia. Opakowanie bardzo wydajne!!! Zawiera 15 saszetek. STOSOWANIE :  Wsypać 1 – 3 łyżeczek (w zależności od preferencji smakowych) do szklanki z wodą. Wymieszać. Napój jest gotowy do spożycia natychmiast po przyrządzeniu.  Najważniejsze korzyści: • Szybkie odżywienie organizmu w trakcie aktywności umysłowej i fizycznej, • Wysoki poziom energii, • Większa wydajność, • Szybka regeneracja po wysiłku, • zawiera witaminy z grupy B, np. witamina B6 przyczynia się do utrzymania prawidłowego metabolizmu białka i glikogenu, •idealny nie tylko dla osób aktywnych fizycznie, ale także UMYSŁOWO, •doskonale NAWADNIA ORGANIZM! 

 

FITNESS DRINK FitLine możesz KUPIĆ TU


5. Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna jest zalecana zarówno przy nadciśnieniu, jak i niedociśnieniu. To dlatego, że treningi regulują ciśnienie krwi oraz pracę serca. Ponadto wzmacniają serce, poprawia wydolność krążeniową i pracę całego układu krwionośnego.

 

6. Kąpiel z rozmarynem

Dwie garści rozmarynu wsypać do lnianego woreczka i umieścić w wannie w gorącej wodzie. Po paru minutach wyciągnąć i wyrzucić. Czas kąpieli to 10-15 minut.

 

7. Suchy masaż ciała

Szczotką o umiarkowano twardym włosiu masować ciało zaczynając od stóp, kostek, poprzez łydki, kolana, uda, pachwiny, stawy biodrowe, ręce i brzuch. Wystarczy 5-6 obrotów zgodnie ze wskazówkami zegara na każdą partią  ciała. Masaż powoduje lepsze ukrwienie i dodaje energii.

 

8. Unikaj cukru

Cukier powoduje nagły wzrost ciśnienia, a następnie gwałtowny jego spadek. Takie skoki są niekorzystne dla osób o niskim ciśnieniu, gdyż organizm będzie chciał wyrównać różnicę i automatycznie przejdzie na tryb niskiego ciśnienia.

 

9. Jedz często, ale małe porcje

Chodzi o to, aby zapobiegać gwałtownym skokom ciśnienia, do którego może dojść w wyniku zjedzenia obfitego posiłku na pusty żołądek.  Lepiej jeść niewielkie porcje, ale w miarę często, aby utrzymać poziom ciśnienia mniej więcej na jednakowym poziomie.

 


REKLAMA

Luteina fitline

FitLine Luteina jest to pierwszy w świecie, opracowany przez firmę PM produkt dla oczu z luteiną, zeaksantyną i witaminą E w postaci nanomicelarnego płynu, umożliwiający optymalną sprawność oczu i dobry wzrok do późnej starości. Na rynku można znaleźć preparaty zawierające luteinę, jest ona znanym składnikiem aktywnym preparatów wspomagających oczy i wzrok. Teraz jest dostępna w nowej postaci, skuteczniejszej nawet o 1000% dzięki opatentowanej technologii NanoSolve – tylko w preparacie FitLine NanoLutein.

FitLine Luteina możesz KUPIĆ TU


10. Rodzynki

Rodzynki są tradycyjnym Ayurvedyjskim sposobem na niskie ciśnienie. Ich spożywanie reguluje ciśnienie krwi poprzez wspomaganie pracy nadnerczy.

1. Zalej wodą 15-25 rodzynek i zostaw na noc.

2. Zjedz je rano na pusty żołądek, za jednym razem. Możesz również wypić wodę, w której się moczyły (jeżeli kupiłeś niesiarkowane i przed namoczeniem je umyłeś).

3. Pamiętaj, żeby przez 30-40 minut po zjedzeniu rodzynek nie spożywać śniadania.

 

11. Migdały i mleko migdałowe.

To kolejny tradycyjny, domowy sposób na niskie ciśnienie. 5-6 migdałów pozostaw na noc do namoczenia. Rano obierz je ze skórki i zmiel na pastę. Dodaj ją do ciepłego mleka. Wypijaj codziennie rano przez 3-4 tygodnie

Możesz również zrobić tradycyjne mleko migdałowe z 150 gramów namoczonych migdałów zmielonych w blenderze z 1 litrem wody.

 

12. Pyłek pszczeli

Pyłek pszczeli to pożywienie, które pochodzi od pszczół. Możesz wziąć łyżeczkę codziennie, powoduje on stopniowe podniesienie ciśnienia krwi.

 

 

TUiTERAZ♥ ♥ ♥

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

SKLEP dla zdrowia:

www. rh7.pl

sklep ze zdrowymi produktami

 

REKLAMA

 

  1. Omega3+E FitLine
  2. PowerCocktail Junior FitLine
  3. Oral Chelate
  4. Krzem z Borem i Jodem

KUPUJĄC W ZESTAWIE PŁACISZ MNIEJ

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*