Nieoceniona GRUSZKA i jej właściwości i wartości odżywcze.

gruszka jej właściwości i wartości odżywcze

Nieoceniona

GRUSZKA

jej właściwości

i

wartości odżywcze

 

Dzisiaj na widelcu gruszka. Nom może na widelec to ciężko będzie ją wziąć (chociaż taka pieczona polana domową czekoladą- aaaaa pychotka).

Oprócz smacznego dodatku do diety, gruszki są również zapakowane w wiele składników odżywczych i zapewniają korzyści zdrowotne.

Znane nam gruszki to owoce, których właściwości i wartości odżywcze są nie do przecenienia.

Gruszki zawierają specjalne składniki odżywcze, w tym przeciwzapalne flawonoidy, polifenole przeciwrakowe i flawonoidy przeciwstarzeniowe.

Jako jedne z nielicznych owoców, zawierają JOD, są także skarbnicą bromu- minerału poprawiającego pracę mózgu.

Gruszki mogą nie tylko zapobiec udarowi mózgu i rozwojowi nadciśnienia, ale także wspomagają koncentrację i trawienie.

 

Gatunków gruszek jest wiele, odmiany gruszek bowiem łatwo się ze sobą krzyżują, tworząc liczne podgatunki. Szacuje się, że gruszka zawiera od 30 do 60 gatunków. Podczas wielowiekowej uprawy wyselekcjonowano kilka tysięcy odmian gruszek.

 

Jedna średnia gruszka ma około :

  • 101 kalorii
  • 5 gramów błonnika
  • 17 gramów cukru
  • 0 g białka lub tłuszczu

 

Gruszka – właściwości i wartości odżywcze

 

1. Gruszki na lepsze działanie mózgu

Występujący w gruszkach bor pobudza szare komórki do wytężonej pracy oraz poprawia możliwość koncentracji.

 

2. Gruszki na nadciśnienie

Z uwagi na dużą zawartość potasu (116 mg w 100 g) obniżającego ciśnienie krwi gruszki mogą zapobiec rozwojowi nadciśnienia.

Pierwiastek ten hamuje agregację (zlepianie się) płytek krwi, ograniczając tworzenie się skrzepów – naczynia krwionośne stają się bardziej drożne, a co za tym idzie krew krąży swobodniej i ciśnienie spada.

Ponadto potas przyśpiesza wydalanie nadmiaru sodu przez nerki, który przyczynia się do rozwoju nie tylko nadciśnienia, ale także innych chorób układu sercowo-naczyniowego.

Kolejna ważna rzecz – potas wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego – w tym mięśnia sercowego.

 

3. Na zaparcia i biegunki

Mięsiste owoce gruszkowe mają bardzo ważną rolę do odtworzenia w trawieniu człowieka. W przypadku pojedynczej porcji gruszki (100 g) zapewniającej około 18% dziennego zapotrzebowania na spożycie błonnika, mogą one stanowić bardzo silny czynnik poprawiający zdrowie i funkcje układu trawiennego. Większość włókna w gruszkach jest nierozpuszczalnym polisacharydem (NSP), co oznacza, że ​​działa jako środek wypełniający w jelitach.

Ponadto gruszka stymuluje wydzielanie soków żołądkowych i trawiennych.

Reguluje ruchy jelit i zmniejsza zaparcia , a także biegunkę – miękkie i dojrzałe gruszki pobudzają trawienie i zapobiegają zaparciom. Natomiast znajdujące się w gruszkach garbniki działają ściągająco na błony śluzowe przewodu pokarmowego oraz przeciwdziałają biegunkom.

 

4. Sok z gruszki

Niewielka cierpkość soku z gruszek pochodzi z garbników, które sprzyjają wydalaniu z organizmu zbędnych i toksycznych substancji. Sok z gruszek zaleca się przy zapaleniu dróg moczowych oraz w profilaktyce i leczeniu kamicy moczowej oraz przy stanach zapalnych gruczołu krokowego.

 

5. Gruszki na odchudzanie

W 100 g gruszki znajduje się tylko 57 kcal. Zawierają sporo pektyn (rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który pod wpływem wody zwiększa swoją objętość i na długi czas wypełnia żołądek, dając uczucie sytości wspomaga prawidłowe funkcjonowanie jelit, poprawiając ich perystaltykę i regulując procesy wypróżniania. Ponadto w gruszkach występują komórki kamienne (są to twarde cząstki miąższu). Owe komórki kamienne wspomagają perystaltykę jelit, a tym samym chudnięcie.

 

6. Dla kobiet w ciąży

Gruszki zawierają niezbędny do prawidłowego rozwoju dziecka kwas foliowy ( w 100 g jest 7 miligram kwasu foliowego) oraz jako nieliczne owoce zawierają jod.

Więcej znaczeniu jodu dla zdrowia  dziecka i Twojego też przeczytasz pod tym linkiem. 

Krzem z borem

KRZEM BOR i JOD TO PIERWIASTKI ZDROWIA. Suplement diety SILOR + B + J jest produktem którego zadaniem jest suplementacja krzemu, boru oraz jodu w organizmie. Jak wszystkie produkty oferowane przez INVEX REMEDIES jest wyprodukowany w formie płynnej oraz w technologii monojonowej co zwiększa jego biodostępność. Przeznaczony szczególnie dla osób  z niedoborem i zwiększonym zapotrzebowaniem na jod. Silor + B + J jest szczególnie zalecany: osobom z niedoborem oraz zwiększonym zapotrzebowaniem na jod, sportowcom, osobom z chorobami układu krwionośnego.

KRZEM Z JODEM możesz KUPIĆ TU.

 

7. Bogactwo unikalnych składników

gruszka jej właściwości i wartości odżywcze

Gruszka to skarbnica kwasów owocowych (cytrynowego i jabłkowego) i olejków eterycznych.

Występują w niej witaminy takie jak:

witamina A

witamina B1, B2, B6

witamina C,

witamina PP.

O unikalności gruszki decydują jednak składniki, które rzadko występują w innych owocach. tymi składnikami są:

bor- pierwiastek śladowy, niezbędny do prawidłowego przyswajania przez nasz organizm wapnia, magnezu czy fosforu,

jod- jest potrzebny nie tylko tarczycy, jod jest jednym z podstawowych elementów niezbędnych do prawidłowego rozwoju zarówno szkieletu jak i mózgu,  po prostu JOD jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

 

8. Aktywność przeciwutleniająca

Podobnie jak wiele innych owoców, gruszki są bogate w przeciwutleniacze, które zwalczają różne choroby i stany zapalne.

Przeciwutleniacze działają w celu wyeliminowania wolnych rodników, które gromadzą się w organizmie po metabolizmie komórkowym. Te wolne rodniki mutują zdrowe komórki DNA do komórek nowotworowych i mogą powodować wiele innych niszczących stanów zapalnych. Dlatego przeciwutleniacze składników witaminy C, witaminy A i związków flawonoidowych, takich jak beta-karoten, luteina i zeaksantyna, wszystkie znajdują się w gruszkach, mogą bardzo pomóc w pozbyciu się tych niebezpiecznych związków.

 

9. Zwiększają odporność

Gruszki są bogate w przeciwutleniacze i witaminę C, które są korzystne dla układu odpornościowego, ponieważ pobudzają wytwarzanie i aktywność białych krwinek.

 

10. Idealna przekąskę przed lub po treningu

Podobnie jak wszystkie owoce, jedzenie gruszek może zapewnić szybki wzrost energii przed treningiem. Gruszki są naturalnym źródłem fruktozy i glukozy, które szybko nakręcają organizm do zwiększenia aktywności fizycznej, koncentracji i wytrzymałości, co czyni gruszki doskonałymi przekąskami przed treningiem.

Po treningu także potrzebna jest glukoza, aby uzupełnić rezerwy glikogenu, dlatego warto rozważyć zjedzenie gruszki wraz ze zdrowym źródłem białka jako posiłek po treningu lub przekąskę po ćwiczeniach.

 

11. Zdrowe kości

Gruszki są dobrym źródłem dwóch składników odżywczych kluczowych dla zdrowia układu kostnego: witaminy K i boru.

Niedobór witaminy K powoduje duże zagrożenie dla zdrowia kości, ponieważ witamina ta wraz z innymi niezbędnymi składnikami odżywczymi, takimi jak wapń, magnez i fosfor, jest niezbędna aby zapobiegać rozpadowi kości.

 

Sezon na gruszki w pełni, więc jedzmy gruszki na zdrowie.

 

♥ ♥ ♥

 

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

sklep ze zdrowymi produktami

 

 

TUiTERAZ ♥ ♥ ♥

 

Źródła:

obrazka wyróżniającego – https://www.organicfacts.net/health-benefits/fruit/pears.html

[1] https://draxe.com/pear-nutrition/

[2] http://www.livestrong.com/article/525456-nutritional-values-of-bosc-pears/

[3] http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=28

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*