Suche, łamliwe, wypadające WŁOSY….. Co jeść, żeby mieć piękne i zdrowe włosy?

Błyszcząca, lśniąca i bujna grzywa 🙂  zaczyna się w kuchni, gdy planujesz dietę bogatą w pokarmy, które odżywiają twoje włosy i skórę głowy. Baaa małe tego. Stan Twoich włosów zależy nie tylko od tego co jesz, ale bardziej od tego ile z tego pożywienia przyswoisz.

Planujące swoją dietę pomyśl o białku, witaminach, minerałach i zdrowych tłuszczach, które chronią Twoje włosy przed suchością, kruchością, zahamowaniem wzrostu, a nawet przed ich wypadaniem. Następnie upewnij się, że jesz wystarczająco dużo tych ważnych składników odżywczych. Jeżeli z Twoją dietą jest wszystko w porządku (jesz wystarczające ilości wymienionych powyżej składników, unikasz przetworzonej żywności, napojów gazowanych, sztucznych soków i fastfoodów), a Twoje włosy pozostawiają nadal wiele do życzenia, wtedy szczególnie zadbaj o swoje jelita i cały układ pokarmowy! Być może Twój żołądek nie jest odpowiednio zakwaszony, a jak wiadomo tam są trawione białka, a białka to aminokwasy (włosy składają się głównie z białka – keratyny). Mówiąc w skrócie- w żołądku podczas trawienia białkowe produkty zostają rozbite na aminokwasy, które krążą w krwiobiegu, są sortowane i reorganizowane, aby móc stworzyć keratynę w komórkach włosów.

Może problem tkwi w Twoich jelitach – flora jelitowa bierze przede wszystkim udział w procesach trawiennych.

Gdy dochodzi do zaburzenia flory jelitowej, automatycznie pogarsza się przebieg procesów trawiennych i zmniejsza się zdolność przyswajania substancji odżywczych. Początkowo może być to niezauważalne – tak długo jak organizm korzysta w dalszym ciągu z rezerw witamin i minerałów. Jednak z czasem pojawiają się pierwsze objawy świadczące o nich niedoborach, takimi objawami bardzo często jest zła kondycja i wygląd naszych włosów i skóry).

Kolejną przyczyną złego stanu naszych włosów i obfitego ich wypadania może być NIEDOCZYNNOŚĆ TARCZYCY (ogólnie problemy z tarczycą) u mnie tak właśnie było. Włosy wypadały mi garściami (naprawdę w pewnym momencie wyglądało to tak jakbym była po jakiejś chemoterapii – to znaczy tak obficie mi wypadały, a nie że byłam prawie łysa, bo akurat mam bardzo gęste włosy więc nawet jak mi wypadły to było tragedii, ale był to dla mnie sygnał, że coś się w organizmie dzieje nie tak).

 

Jednak w dzisiejszym wpisie skupimy się na tym co jeść, aby mieć piękne i zdrowe włosy…..

 


REKLAMA

Aminokwasy ProShape Amino JEDYNE NA RYNKU AMINOKWASY ROZPUSZCZALNE W WODZIE!!! Pro Shape AMINO zawiera 8 podstawowych aminokwasów egzogennych, tych ktorych nasz organizm sam nie wytwarza, tylko musi je otrzymac z pożywienia. Musisz pamiętać, że brak JEDNEGO aminokwasu w naszym organizmie prowadzi do rozpadu łancucha DNA. Rozpad łańcucha DNA prowadzi do rozwoju chorób. Organizm bez wszystkich aminokwasów, nie podejmie walki z chorobami czy nadwagą. Aminokwasy to absolutna podstawa równowagi w organizmie- do prawidłowego funkcjonowania organizmu potrzebujemy 24 aminokwasów – niedobór 1!!! prowadzi do pogorszenia stanu zdrowia! PRO SHAPE AMINO daje nam 8 podstawowych aminokwasów czyli daje nam gwarancje, że w organizmie rozgałęzią się na 24 nam potrzebne i nasz łańcuch aminokwasowy zostaje w 100 % odbudowany i co bardzo ważne wtedy następuje „odnowienie/restart” komórki. PRO SHAPE Amino – opracowano w technologii NTC dzieki które jako jedyne na świecie są one w ciągu 5-7 min po spożyciu w 100% dostarczone do każdej komórki.

Aminokwasy ProShape Amino  możesz KUPIĆ TU


 

Oto lista :

1. Białko

Kurczak, indyk (dbaj, żeby mięso było dobrej jakości), ryby, nabiał, jaja, rośliny strączkowe i orzechy.

Spożywanie wystarczającej ilości białka jest kluczowe, ponieważ twoje włosy składają się z białka. Dieta pozbawiona białka spowoduje, że włosy będą suche, łamliwe i słabe. Ekstremalnie niskie dawki białka mogą hamować wzrost włosów, a nawet powodować utratę i siwienie włosów.

 

2. MSM

MSM to nic innego jak siarka, która naturalnie występuje w naszych ciałach i niektórych roślinach. Siarka wspiera produkcję keratyny i kolagenu, czyli fundamentalnych budulców włosów, skóry i paznokci. Jest ona bogata w cysteinę, kluczowy element odpowiedzialny za odbudowę tkanki łącznej, skóry, kości i włosów.

Żywność bogata w MSM to między innymi:

  • brokuł.
  • kalafior,
  • jarmuż,
  • cebula,
  • czosnek,
  • szparagi.

 

3. Omega-3

Tłuste ryby, takie jak łosoś, śledź, sardynki, pstrąg i makrela.

Rośliny, w tym awokado, pestki dyni i orzechy włoskie.

Kwasy Omega-3, docierają do końcówek włosa i błon komórkowych w skórze głowy, odżywiając mieszki włosowe i wspierając zdrowy wzrost włosów. Dodatkowo dodają one włosom elastyczności i zapobiegają ich utracie. Ponadto utrzymują skórę głowy i włosy nawilżone. Twoje ciało nie produkuje tych kwasów tłuszczowych, więc uzyskanie wystarczającej ilości Omega-3 w diecie jest niezwykle ważne.

 


REKLAMA

Omega 3 Vegan 

 

Dla wegetarian, wegan lub tych, którzy unikają ryb w swojej diecie, codzienna dostawa Omega 3 jest wyzwaniem. Odkryj FitLine Omega 3 Vegan, naszą nową wegańską mikroSolve® Omega 3 z mikroalg, doskonałą alternatywę dla oleju rybnego, bez smaku ryb. Unikalna technologia microSolve® zapewniająca wyższą dostępność biologiczną. Ekskluzywna koncepcja transportu składników odżywczych (NTC®) wspierająca zoptymalizowane pobieranie składników odżywczych. Wegańskie źródło kwasów tłuszczowych omega-3, bez zapachu i smaku ryby. 100% vege.

FitLine Omega 3 Vegan możesz KUPIĆ TU.


 

4. Witamina A

Marchewki, dynie i słodkie ziemniaki.

Pomarańczowe i żółte warzywa są bogate w beta-karoten, który po wchłonięciu przez organizm zostaje przekształcony przy udziale enzymów wątrobowych oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych w witaminę A, a organizm potrzebuje witaminy A do produkcji sebum. Sebum zapewnia naturalną odżywkę dla zdrowej skóry głowy. Brak sebum może powodować swędzenie skóry głowy i suche włosy. Dlaczego tak jest? Sebum jest mieszanką tłuszczów o określonym składzie.Razem z potem tworzy płaszcz ochronny skóry, hamuje odparowywanie wody, a także jej nadmierne przenikanie do środka. 

 

5. Cynk i selen

Twoja skóra głowy potrzebuje ochrony zapewnianej przez ważne minerały, takie jak cynk i selen. Brak cynku może spowodować utratę włosów i suchą, łuszczącą się skórę głowy. Dodatkowo cynk wspomaga regulację hormonów i pomaga utrzymać produkcję gruczołów wydzielających sebum na skórze głowy, co wspomaga porost włosów

Selen jest śladowym pierwiastkiem, który pomaga organizmowi w tworzeniu selenoprotein, które regulują rozmnażanie, metabolizm, syntezę DNA i odporność. Stymuluje on także cebulki włosów i wspiera ich wzrost.

Źródła cynku: ciecierzyca, kiełki pszenicy, natka pietruszki, otręby pszenne, warzywa kapustne, kakao, quinoa, pestki dyni

Źródła selenu: orzechy brazylijskie, tuńczyk, nasiona słonecznika, wątroba, serce, nerki wieprzowe, wołowe i cielęce, owoce morza i ryby (szczególnie śledzie), czosnek i cebula

 

6. Witaminy z grupy B

Biotyna, kobalamina i niacyna są najpopularniejszymi witaminami jeśli chodzi o odbudowę silnych, lśniących włosów. Niedomiar biotyny prowadzi do łamliwości i wypadania włosów.

Doskonałym źródłem witaminy z grupy B to awokado, wątróbka, żółtko jaja.

 


REKLAMA

 

Zellschultz FitLine

Specjalnie dobrana kombinacja prowitaminy A + C + E oraz pierwiastka śladowego selenu. Zellschultz FitLine : ochrona przed wolnymi rodnikami, nadaje piękny złocisty kolor opalenizny,  ochrania oczy i skórę przed promieniami UV, hamuje proces starzenia się. Ekstrakt z owoców cytrusowych bogaty w naturalne bioflawonoidy działa antyoksydacyjnie.

Zellschultz Antioxy możesz KUPIĆ TU


 

7.Żelazo

Zbyt mało tego szczególnie ważnego minerału jest główną przyczyną wypadania włosów. Niedokrwistość, na którą możesz cierpieć, gdy poziom żelaza obniży się znacząco, zakłóci dostarczanie składników odżywczych do mieszków włosowych.

Źródła: Czerwone mięso, kurczak i ryby dostarczają żelaza, które jest łatwo dostępne dla organizmu. Poza tym dobrymi źródłami są też: soczewica, szpinak i inne zielone warzywa liściaste, takie jak brokuły, jarmuż i sałata.

 

8. Witamina E

Słońce może uszkodzić nasze włosy, tak jak może uszkodzić naszą skórę, więc upewnij się, że jesz żywność bogatą w witaminę E, aby zapewnić ochronę włosów. Orzechy są odżywczymi potęgami, dostarczającymi wcześniej wspomniany cynk i selen oraz witaminę E, więc staraj się włączyć je do zrównoważonej diety.

 

9. KRZEM

Krzem to pierwiastek o wyjątkowych właściwościach. Krzem odpowiada za kondycję włosów i paznokci. Wspomaga także leczenie stanów zapalnych skóry, trądziku pospolitego i różowatego oraz przyspiesza regenerację naskórka, gdyż bierze udział w syntezie kolagenu, elastyny i kwas hialuronowego – podstawowych składników budujących skórę.

Skutkiem niedoboru krzemu może być pogorszenie kondycji skóry, włosów i paznokci, co objawia się szybkim starzeniem się skóry i problemami skórnymi, nadmiernym wypadaniem i łamliwością włosów, rozdwajaniem się końcówek oraz szybkim siwieniem włosów. Jego niedobór może także źle wpłynąć na stan kości i stawów.

Więcej o krzemie pisałam w tych postach:

  1. Krzem znaczenie dla organizmu. Część I.
  2. Krzem część 2 – Jakie są skutki niedoboru i źródła krzemu.

 

 

ZAPAMIĘTAJ…..

Jelita to centrum dowodzenia!!! Dowodzenia naszą odpornością, zdrowiem i stanem naszej skóry i włosów.  Dlaczego? Tak jak wspominałam wcześniej jelita to organ odpowiedzialny za wchłanianie substancji odżywczych.

Twoje włosy dostaną tyle ile zdołasz przyswoić, a nie tyle ile zjesz……

 

TUiTERAZ♥ ♥ ♥

 

 

REKLAMA

  1. Omega3+E FitLine
  2. PowerCocktail Junior FitLine
  3. Oral Chelate
  4. Krzem z Borem i Jodem

KUPUJĄC W ZESTAWIE PŁACISZ MNIEJ

 

źródło zdjęcia tytułowego: https://www.thelist.com/54489/surprising-reasons-hair-falling/

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

1 Komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*