Hummus z burakiem.

Dziś nadszedł ten dzień …. dzień, w którym po dość długiej przerwie znowu zrobiłam  wegetariański hummusu z buraków, coś, co uwielbiam jeść, ale nie robiłem tego od jakiegoś czasu (jak przedawkowałam go jakiś czas temu i potrzebowałam od niego odpocząć).

Hummus, na który za chwilę podam przepis, jest bardzo prosty w przygotowaniu i baardzo pyszny.
U mnie najchętniej podawany jest z frytkami z batatów, selera i pietruszki, które wcześniej skrapiam oliwą, przyprawiam ziołami, solą kłodwską i piekę w piekarniku.

Składniki:

  • 2 mały lub 1 średni pieczony buraka
  • 1 szklanka suchej ciecierzycy
  • skórka z 1/4 cytryny (starta na drobnej tarce)
  • sok z 1/2 cytryny
  • szczypta soli i pieprzu
  • 2 duże ząbki czosnku,
  • 3 łyżki pasty Thini
  • 1/4 szklanki oliwy z oliwek extra vergine z pierwszego tłoczenia
  • 1 łyżka octu

 


REKLAMA

PowerCoctail Junior witaminy dla dzieci

FitLine PowerCocktail Junior Zapewnia dziecku składniki odżywcze dla zdrowego wzrostu. Zawiera składniki roślinne wspomagające: układ odpornościowy, pracę jelit, utrzymujące układ pokarmowy w dobrej kondycji  Bogaty w selen – pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Bogaty w magnez i wapń, który pomaga w utrzymaniu zdrowych kości i zębów. Witamina C – odpowiada za prawidłowy metabolizm energetyczny

FitLine Power Cocktail Junior możesz kupić tu.


Przygotowanie:

  1. Ciecierzycę zalać zimną wodą (zalej dość sporą ilością wody), dodaj łyżkę octu, zamieszaj  i zostaw na noc.
  2. Następnego dnia odcedź ciecierzycę i następnie opłucz ją pod strumieniem zimnej wody.
  3. Ponownie zalej ciecierzycę zimną wodą i dodaj 1 łyżeczkę sody oczyszczonej. Zamieszaj i gotuj na średnim ogniu. Średnio czas gotowania to 45 minut. Cieciorka musi być bardzo miękka.
  4. Oczywiście możesz ominąć powyżej wymienione punkty. Jak to? Po prostu jeżeli masz mało czasu, masz w lodówce upieczonego buraka i słoik gotowanej ciecierzycy. Wtedy pamiętaj, żeby uprzednio osuszyć ciecierzycę (na sitku) i wziąć jej nie 1 szklankę, a 1 i 3/4 szklanki.
  5. Dla tych, którzy nie mają pieczonego buraka i gotowanej ciecierzycy – w międzyczasie, gdy cieciorka się gotuje, buraka wkładamy w naczynie żaroodporne i pieczemy do miękkości (zajmuje to około 1 godz.). Oczywiście możemy też buraka ugotować, ale wtedy  wraz z wylewaną wodą po jego ugotowaniu wylewamy wszystko co zawiera najcenniejsze. Poza tym upieczony burak jest o wiele bardziej soczysty, słodszy i smaczniejszy.
  6. Kiedy nasza cieciorka jest już ugotowana (bardzo miękka), należy ją dokładnie opłukać w zimnej wodzie, i wrzucić do blendera.
  7. Do blendera wrzucamy także, tahinę i czosnek (wyciśnięty). Blendujemy. Następnie dodajemy buraka, sok z cytryny, skórkę z cytryny, sól, pieprz i wszystko blendujemy na gładką masę.

 

 

S M A C Z N E G O !

 

TUiTERAZ ♥♥♥

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

sklep ze zdrowymi produktami

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*