8 największych “zabójców” Twojego kolagenu

Czy wiesz, że kolagen …

* W naszym ciele znajduje się 29 typów tego białka.

* Stanowi  30% białka w naszym ciele.

* Jest główny składnik strukturalny ludzkiego ciała (różne rodzaje kolagenu tworzą naszą skórę, kości, mięśnie, stawy).

* Dr Josh Ax  opisuje kolagen jako “klej”, który trzyma nas w całości.

* Podstawowym zadaniem białek kolagenowych jest utrzymywanie sprężystej struktury tkanek i narządów. Wpływają także na utrzymanie odporności na rozciąganie.

* Nasz organizm produkuje kolagen, ale kiedy kończymy 25 rok życia, nasza naturalna produkcja kolagenu zaczyna spadać.

*Nieodłącznym elementem strukturalnym tego białka jest woda.

* “W organizmie można wyróżnić 8 głównych grup białek kolagenowych różniących się rolą oraz miejscem występowania:
typ I stanowi 90% wszystkich białek kolagenowych organizmu, występuje w skórze, kościach, ścięgnach, więzadłach oraz rogówce oka; 
typ II występuje w chrząstkach stawów; 
typ III buduje ściany macicy oraz jelita;
typy V, XI znajdują się w kościach, skórze oraz łożysku;
typy XXIV i XXVII wyściełają rogówkę oka oraz występują w chrząstkach.”[1 ]

 

* Białka kolagenowe pełnią istotną funkcję w gojeniu się ran oraz odbudowie tkanek.

* Kolagen jest białkiem bardzo istotnym dla skóry, ponieważ odpowiada za jej wytrzymałość i sprężystość. Pozwala na utrzymanie elastyczności i gładkości skóry.

* Kolagen uszczelnia jelita, odpowiednio wcześnie zjedzony jest nawet w stanie zapobiec chorobie autoimmunologicznej, która wynika z chorych jelit.

* Braki kolagenu to braki w składzie tkanki łącznej w układzie krwionośnym, w organach, w mięśniach, stawach i w skórze.

* Prawidłowy poziom kolagenu,gwarantuje nam efektywny przebieg wielu procesów fizjologicznych, zwłaszcza:

  • Regeneracji skóry i utrzymania jej jędrności i odporności
  • Krążenia krwi, dzięki utrzymaniu elastyczności naczyń krwionośnych
  • Gojenia się ran i kontuzji ścięgien, stawów czy złamań kości
  • Bezbolesnego funkcjonowania stawów
  • Wzrostu włosów
  • Poprawnego trawienia, dzięki utrzymywaniu kondycji śluzówki żołądka i jelit

 

Objawy niedoboru kolagenu i zaburzeń jego regeneracji to:

  • sztywność i bóle okołostawowe,
  • zmarszczki, rozstępy, cellulit,
  • zmiany zwyrodnieniowe stawów,
  • stany depresyjne,
  • rozszerzone naczynka, nadmierne rumieńce, zaczerwienienia, zmiany starcze, wszelkiego rodzaju zmiany pigmentowe (piegi, przebarwienia, plamy),
  • problemy z dziąsłami, paradontoza i wypadanie zębów
  • mimowolne krwawienia,
  • bóle mięśniowe,
  • złamania o podstawie patologicznej,
  • niedokrwistość typu hemolitycznego,
  • ogólnoustrojowe osłabienie.

 


REKLAMA

  1. Omega3+E FitLine
  2. PowerCocktail Junior FitLine
  3. Oral Chelate
  4. Krzem z Borem i Jodem

KUPUJĄC W ZESTAWIE PŁACISZ MNIEJ


 

Chociaż istnieje wiele dostępnych możliwości uzupełnienia kolagenu zarówno wewnętrznie, jak i wewnętrznie, warto również rozważyć, w jaki sposób można uniknąć wyczerpania kolagenu.

Oto 8 największych zabójców kolagenu:

 

1. Kawa

Badania [2] wykazały, że wystarczy dwie lub trzy filiżanki kawy dziennie, aby stymulować produkcję kortyzolu. Kortyzol jest inaczej zwany “hormonem stresu”, który przyspiesza proces starzenia poprzez “rozrzedzenie” skóry, która staje się cieńsza.

Zatem zamiast kawy lepiej sięgnąć po na przykład energetyzujący napój z matchy lub guarany . Matcha jest znana ze zwiększenia metabolizmu, uspokojenia lęku i oczyszczenia organizmu oraz jest bogata w przeciwutleniacze, które zapobiegają rozpadowi kolagenu.

 

2. Cukier i sztuczne słodziki

Chyba już wszyscy wiemy, że cukier jest szkodliwy dla naszego organizmu. Więc właśnie skoro jest zły dla naszego organizmu to i na kolagen wpływa negatywnie.

Substancje słodzące aktywnie cię postarzeją, przyspieszając degradację kluczowych białek skóry, elastyny ​​i kolagenu. [3]

Kluczem jest zastąpienie rafinowanych cukrów i sztucznych słodzików naturalnymi substancjami słodzącymi, takimi jak daktyle, syrop daktylowy, klonowy, miód czy  ksylitol, które poza słodkim smakiem dostarczają nam minerały przeciwutleniacze.  Oczywiście pamiętajmy, że produkty takie  nadal powinny być spożywane z umiarem.

 

3. Przewlekły stres

“Nigdy nie lekceważ potęgi stresu. Stres potrafi zabić”

Stres może siać spustoszenie w naszym organizmie na wiele sposobów, w tym nie pozostaje obojętny dla skóry. Wspomniany powyżej kortyzol, czyli hormon stresu, nie tylko przyczynia się do rozpadu istniejącego w tkankach kolagenu na aminokwasy, ale także hamuje syntezę nowego kolagenu. 

Więcej o tym jak stres niszy nasze zdrowie pisałam w tym poście.

Natomiast co do tego jak walczyć ze stresem…. ze swojej strony polecam zwalczanie stresu poprzez skupienie się na oddechu i praktykowanie pozytywnego myślenia. Tak wiem może to brzmi banalnie, ale właśnie od PODSTAW należy zacząć…. Zarezerwuj dla siebie pięć minut dziennie, aby w tym czasie usiąść i skupić się na głębokim oddychaniu. Pamiętaj aby wdychać powietrze nosem i również nosem je wydychać. Z wdechem wyobraź sobie, że wpływa w ciebie świeże, orzeźwiające , zielone powietrze, które rozpływa się po całym ciele. Następnie z wydechem wyrzuć z siebie brudne, szare powietrze, które “wyrzucając” zabiera ze sobą Twój stres, złość i wszelkie lęki…. Ponownie napełnij się czystym, zielonym, “spokojnym i radosnym” powietrzem.  SPRÓBUJ a zobaczysz, jak natychmiast poczujesz się zrelaksowany i odprężony. 

Oczywiście nie zapominaj, że stres ma wiele postaci. Najczęściej myślimy o stresie emocjonalnym, ale zły sen i niedobory składników odżywczych również powodują stres w organizmie!

 

4. Zbyt mała ilość snu, lub sen kiepskiej jakości

 

Sen jest absolutnie niezbędny dla wewnętrznego i zewnętrznego piękna, ponieważ ma kluczowe znaczenie dla regeneracji czyli związanego z tym, ogólnego dobrego samopoczucia i witalności. Jak mówią badania wystarczająca ilość snu umożliwia organizmowi naprawę uszkodzonego kolagenu [4], który zapobiega powstawaniu zmarszczek.

Staraj się mieć co najmniej 6-7 najlepiej 8 godzin nieprzerwanego snu każdej nocy. Pamiętaj także, że godzina o której chodzisz spać ma ogromne znaczenie. Najlepszy sen (jakościowo) przypada miedzy godzina 23:00 a 01:00 w nocy, dlatego powinniśmy kłaść się spać między 21:00 a 22:00 by o 23:00 już spać.

 


REKLAMA

Na rynku jest dostępnych sporo preparatów zawierających glukozaminę i chondroitynę. Nie wszystkie dają jednak zadowalające efekty. Aby rzeczywiście nastąpił efekt leczniczy należy zastosować produkt dobrej jakości. FitLine Gelenk Fit + CRA to pierwszy preparat z glukozaminą i chondroityną podawany jako napój. Stworzono go z zastosowaniem opatentowanych przez producenta technologii dających maksymalną możliwą przyswajalność składników. Składniki czynne (glukozamina i chondroityna) są doskonale przyswajane. Dzięki temu preparat daje efekty lepsze niż większość produktów o podobnym składzie. Pierwsze odczuwalne efekty występują u większości osób już po kilku dniach stosowania. Stosując preparat FitLine Gelenk Fit może być pomocny w wielu dolegliwości i bólu stawów, ścięgien, kręgosłupa etc. wynikających zarówno z trybu życia, wieku jak przebytych urazów i kontuzji.

FitLine Gelenk Fit możesz KUPIĆ TU


 

5.  “Napoje” mleczne – czyli mleko ze sklepu

W popularnym harwardzkim badaniu kohortowym Nurse’s Health Study wykazano powiązanie pomiędzy odtłuszczonym mlekiem i ubytkami kolagenu w skórze.

Chociaż w każdym mleku krowim znajdują się hormony, które mogą wywołać stan zapalny, badanie wykazało, że ci, którzy piją odtłuszczone mleko, częściej cierpią z powodu brzydkich przebarwień. Te powstają prawdopodobnie z powodu większej ilości hormonów, które nie zostały wchłonięte przez tłuszcz.

Zatem jeżeli chcesz się napić mleka, wybierz te prosto od krowy lub wymień je na roślinne.

 

6. Alkohol

Kolagen potrafi wiązać cząsteczki wody i zatrzymywać je w skórze. Alkohol z kolei odwadnia. Kiedy kolagen nie jest “odpowiednio nawilżony”, jego włókna zaczynają pękać i przylegać do siebie, co prowadzi do suchej, łuszczącej się skóry i powstawania zmarszczek na powierzchni skóry.

 

7. Nadmierna ilość słońca

Słońce ma kluczowe znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia; potrzebujemy co najmniej 20 minut słońca każdego dnia (zimą też jest słońce tylko, że za chmurami, dlatego tak ważne jest wychodzenie na zewnątrz) dla optymalnego zdrowia. Poza tym słońce jest niezbędne do naturalnej produkcji witaminy D w naszej skórze. Oczywiście w naszym położeniu geograficznym od jesieni do wiosny nie jesteśmy w stanie uzupełnić witaminy D z tego źródła, dlatego niezbędna jest suplementacja tą witaminą.  Ale wróćmy do negatywnego wpływy słońca na kolagen.  Nadmierne wystawienie się na słońce, szczególnie gdy doprowadzimy do oparzenia słoneczne, powoduje uszkodzenie skóry. Długotrwałe narażenie na promieniowanie UV może powodować rozkład kolagenu z większą częstotliwością niż zwykle. [5]

Dlatego tez, zacznij słuchać swojego organizmu i skóry. Wiedz, kiedy schować się ze słońca do cienia.

 

8. Zanieczyszczenia

We współczesnym świecie niełatwo jest uniknąć zanieczyszczeń, które są wszędzie. W powietrzu, żywności czy wodzie.

Ekspozycja na zanieczyszczenia powietrza może prowadzić do rozkładu kolagenu, a co za tym idzie do przedwczesnego starzenia, powstawania przebarwień i zmarszczek.

Wprowadź w życie zdrową dietę. Staraj się kupować warzywa, owoce i mięso ze sprawdzonych źródeł. Dom wypełnij oczyszczającymi powietrze roślinami. Oj przyznam, że u mnie z tym ciężko, jak to się mawia nie mam ręki do kwiatów, ale w tym roku mam zamiar to zmienić.

Poza tym stosuj możliwie najbardziej naturalne kosmetyki i środki czystości.

 

Oczywiście oprócz wymienionych powyżej “zabójców” kolagenu, znaczący wpływ na obniżanie poziom kolagenu w organizmie ma także palenie papierosów czy uboga dieta, ale o tym w kolejnym poście.

TUiTERAZ ♥ ♥♥

 

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

SKLEP dla zdrowia:

www. rh7.pl

sklep ze zdrowymi produktami

 

REKLAMA
CellReset FitLine – Program przemiany metabolicznejCellreset to trwający 28 dni proces „zresetowania” wszystkich komórek w organizmie oraz STABILIZACJA – to okres 90 dni, w czasie których organizm “utrwala” dobre nawyki żywieniowe, których nauczył się w czasie programu. W ciągu 28 dni następuje całkowity proces oczyszczenia oraz dożywiania wszystkich komórek organizmu. Dzięki takiej przemianie następuje, tzw.”skutek uboczny”, czyli znaczna utrata wagi (od kilku do kilkunastu kilogramów) oraz modelowanie sylwetki. Program znakomicie sprawdzi się również u osób, które nie mają problemu z nadmiarem tkanki tłuszczowej lub wręcz cierpią z powodu niskiej wagi i chciałyby odżywić i oczyścić swój organizm, co staje się nieodzowne w dzisiejszych czasach.

Dieta CellReset program przemiany metabolicznej możesz KUPIĆ TU.

 

Źródło: https://www.mindbodygreen.com/articles/top-ways-natural-collagen-depleted-collagen-killers

Źródło zdjęcia tytułowego:  http://blog.candylipz.com/best-ways-to-boost-collagen-production-in-your-body/

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Kontynuując przeglądanie strony, akceptujesz wykorzystanie ciasteczek. Więcej informacji

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu rozpoznawania informacji o logowaniu. Inaczej mówiąc pliki cookies umożliwiają dostęp do niektórych funkcji bloga. Strona umożliwia korzystanie z plików cookies podmiotom trzecim (WordPress.com) w celach statystycznych. Możesz zadecydować, czy chcesz, aby pliki cookies były zapisywane na twoim urządzeniu. Możesz dezaktywować lub całkowicie wyłączyć pliki cookies w opcjach swojej przeglądarki internetowej. Wyłączenie plików cookies może jednak spowodować, że nie będziesz mógł w pełni korzystać z opcji serwisu. Wszystko na temat cookies pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko

Zamknij