Co ma wspólnego ARBUZ i ZAPALENIE? LISTA 7 KORZYŚCI z jedzenia arbuza!

nawodnienie po tereningu

ARBUZ i korzyści zdrowotne wynikające z jedzenia arbuza – ogarniają WSZYSTKO (całe ciało) od mózgu, aż po komórki w małym palcu stopy.

co ma wspólnego arbuz i zapalenie

Każdy soczysty kęs arbuza ma znaczne ilości witamin A, B6 i C, dużo likopenu, przeciwutleniaczy i aminokwasów. Jest nawet potas.

 30 kalorii na 100 g. arbuza

92% wody!!!

znikome ilości tłuszczu! jak dla mnie prawie 0%

Ok, już samo to, że jest mało kaloryczny przekonało większość z Was, żeby go jeść. 🙂 No i jeszcze pewnie to, że arbuzem można się zarówno napić jak i najeść.

Jeżeli jednak nie zwracasz uwagi na kaloryczność, a i sytość nie jest Ci do szczęścia potrzebna poniżej przedstawiam Wam inne korzyści.

Lista 7  korzyści z jedzenia arbuza ♥  ♥   ♥

1. ZAPALENIE? Arbuz ma właściwości przeciwzapalne i przeciwutleniające

Arbuz jest bogaty baaa nawet bardzo bogaty w związki fenolowe, takie jak flawonoidy, karotenoidy i triterpenoidy.

Yyyyy co to znaczy???

To znaczy to, że można rzec jest OWOCEM PRZECIZAPALNYM!!!!

Ogromne ilości likopenu, które zawiera arbuz (wybieraj dojrzały) mogą chronić komórki przed uszkodzeniem mało tego wpływają na odbudowanie połączeń międzykomórkowych.

I co najważniejsze likopen jako jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy na świecie wpływa na zmniejszenie stanów zapalnych i neutralizuje wolne rodniki .

Zapalenie??? Stany zapalne? Co, że niby ja się palę ?????

No nie do końca się palisz, ale kiedy jesteś chory masz uszkodzenia komórkowe. Uszkodzenia te mogą być spowodowane przez różne czynniki np.:

stres,

wysiłek fizyczny,

palenie papierosów,

zanieczyszczenia,

przeziębienie,

Wtedy Twoje ciało ma „zapalenie” potoczniej mówiąc stan zapalny.

zapalenie, stany zapalne

Ważne jest też to, iż zdolności antyoksydacyjne likopenu mogą chronić ciało przed uszkodzeniami wywołanymi przez pestycydy, które mogą być zawarte np. w warzywach i owocach (jeśli jesz nie organiczne).

Dodatkowo arbuz zawiera kukurbitacyne E jest to składnik pochodzenia roślinnego o silnych właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych.

♥ Wybieraj zawsze dojrzałe arbuzy ponieważ zawierają większe ilości tych korzystnych związków fenolowych.


Activize FitLine– zawiera wszystkie witaminy z grupy B. Activize Oxyplus jest to czterokrotnie opatentowany hit w nanotechnologii.  Jest to suplement diety dotleniający wszystkie komórki mózgowe -dzięki zawartości tlenu pozyskanego z alg brunatnych.  Aktywizuje cały system nerwowy – witaminy z grupy”B”, które są odpowiedzialne za stabilizacje tego układu, pomaga w takich zaburzeniach jak : choroba Alzheimera, SM, ADHD, leczy depresje,  polepsza koncentrację pamięć, łagodzi bóle mięśniowe, łagodzi bóle menstruacyjne, zapobiega siwieniu i łysieniu, stabilizuje ciśnienie. Dostarcza również łatwo przyswajalną witaminę C, A i E.

ACTIVIZE FitLine witaminy z grupy B możesz KUPIĆ TU

REKLAMA


2. Nawodnienie

Arbuz to „kula wodna”.
Dla przypomnienia – 92% arbuza to woda.

Ten „olbrzymi elektrolit” bo tak można go śmiało nazwać jest zbawieniem przy….

lista „okazji” kiedy arbuz może być niezastąpiony:

  • intensywny wysiłek fizycznym i po treningu,arbuz nawadnia organizm
  • biegunka,
  • drastyczna zmiana diety,
  • infekcje wirusowe,
  • wysoka/ podwyższona temperatura ciała

Woda to najlepsze i podstawowe rozwiązanie do nawodniania się na co dzień, jednak przy stanach odwodnienia (kiedy chce Ci się pić) należy już sięgnąć po wodę z dodatkiem elektrolitów i tu świetnie sprawdza się właśnie arbuz.

Oczywiście warto na co dzień do naszej diety włączyć pokarmy bogate w wodę (a ta z owoców to woda strukturalna – najlepsza). Będzie to bardzo pomocne w codziennym nawodnieniu.

3. Wspomaganie mięśni i nerwów .

Tu ponownie główną rolę odgrywa to, że arbuz jest naturalnym elektrolitem. Zawarty w nim potas pomaga regulować działanie mięśni i nerwów w naszym ciele.

Potas odpowiada za regularny rytm serca, rozluźnienie i spoczynek mięśni i  kontroluje pobudzenie nerwów w naszym ciele..

„L – cytrulina jest doskonałym kandydatem do zmniejszenia bolesności mięśni, a arbuz jest owocem bogatym w ten aminokwas.”

Co na zakwasy?arbuz, nawodnienie po treningu

Według badań opublikowanych  w „Journal of Agricultural and Food Chemistry” picie soku z arbuza przed intensywnym treningiem, redukuje zakwasy i pomaga zmniejszyć bolesność mięśni.

4. Wsparcie odporności

Za to odpowiedzialna jest głównie witamina C, której w arbuzie też znajdziemy całkiem sporo bo 8,1 mg na 100 g.

Jak wiadomo witamina C poprawia nasz system odpornościowy.

5. Korzyści dla włosów i skóry

Witamina A (której arbuz ma, aż  569 I.U. w 100 g  czyli prościej mówiąc kubek arbuza zawiera prawie jedną czwartą zalecanego dziennego spożycia) pomaga wytwarzać i naprawiać komórki. Dzięki tej witaminie skóra jest nawilżona i gładka.

Natomiast witamina C, którą arbuz również został obdarzony stymuluje produkcję kolagenu dzięki czemu nasza skóra jest gładka i jędrna, a włosy lśniące i zdrowe.


Omega 3+E FitLine Kwasy tłuszczowe z rodziny Omega-3 mają podstawowe znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu, są niezbędna dla: tkanki mózgowej (60% naszego mózgu to kwasy Omega-3), syntezy hormonów (stanowią składnik do budowy serotoniny i dopaminy – hormonów szczęścia), każdej komórki organizmu (stanowiąc m.in. o jakości błony komórkowej). Jedna porcja Omegi-3+E „aktywuje” 300tyś. komórek w naszym mózgu, zwana jest dzięki temu dopalaczem na inteligencję.

Omega 3+E FitLine możesz KUPIĆ TU

REKLAMA


6. Korzyści dla układu krążenia i serca

A wszystko dzięki wysokiej zawartości likopenu i cytruliny. Ten pierwszy chroni skutecznie komórki przed uszkodzeniem i może pomóc zmniejszyć ryzyko chorób serca.

„Jedzenie arbuza może trzymać kardiologa z daleka” – 3

Drugi (czyli aminokwas cytrulina) zwiększa poziom tlenku azotu w organizmie, który pomaga rozszerzać naczynia krwionośne.  Rozszerzenie naczyń krwionośnych bezpośrednio przyczynia się do  obniżania ciśnienia krwi.

„Suplementacja ekstraktu z arbuza redukuje nadciśnienie tętnicze  i obniża ciśnienie krwi u otyłych dorosłych.” Wnioski opublikowane  w American Journal of Hypertension 4

7. Arbuz ma właściwości moczopędne

arbuz ma właściwości moczopędne
arbuz ma właściwości moczopędne 🙂

Choroby nerek?!

Oczywiście, że pomoże nam w tym arbuz i jego 92% wody. Można stwierdzić, ze arbuz to naturalny środek moczopędny, który pomaga zwiększyć ilość oddawanego moczu, ale nie niszczy nerek jak np. kofeina.

A R B U Z O W E    L O V E  ♥ ♥ ♥


 
CellReset FitLine – Program przemiany metabolicznejCellreset to trwający 28 dni proces „zresetowania” wszystkich komórek w organizmie oraz STABILIZACJA – to okres 90 dni, w czasie których organizm “utrwala” dobre nawyki żywieniowe, których nauczył się w czasie programu. W ciągu 28 dni następuje całkowity proces oczyszczenia oraz dożywiania wszystkich komórek organizmu. Dzięki takiej przemianie następuje, tzw.”skutek uboczny”, czyli znaczna utrata wagi (od kilku do kilkunastu kilogramów) oraz modelowanie sylwetki. Program znakomicie sprawdzi się również u osób, które nie mają problemu z nadmiarem tkanki tłuszczowej lub wręcz cierpią z powodu niskiej wagi i chciałyby odżywić i oczyścić swój organizm, co staje się nieodzowne w dzisiejszych czasach.

Dieta CellReset program przemiany metabolicznej możesz KUPIĆ TU.

REKLAMA


Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

TUiTERAZ

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

1 Komentarz

  1. O prosze,wlasnie sobie zblendowalam arbuza z mrozonymi truskawkami,a tu takie dobre nowiny 🙂 Wypije z jeszcze większym smakiem 😉
    Buziaki ???

1 Trackback / Pingback

  1. ILE KALORII mają i czy jeść pestki z arbuza? Przepis na pestki i koktajl potreningowy z arbuza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*