Gruszki – właściwości i wartości odżywcze. Złoto św Hildegardy

gruszka jej właściwości i wartości odżywcze

Nieoceniona GRUSZKA jej właściwości i wartości odżywcze

Św. Hildegarda o miodzie gruszkowo-ziołowym pisała : „Codziennie jedz na czczo tyle tego specyfiku, ile zmieści się na małej łyżeczce, po posiłku – dwie łyżeczki, zaś na noc zażyj w łóżku trzy łyżeczki. Są to najlepsze powidła cenniejsze niż złoto i pożyteczniejsze niż najczystsze złoto, bowiem usuwają migrenę, zmniejszają duszności, jakie wywołują w piersiach surowe gruszki, oraz eliminują ową chorobę i wszystkie złe soki, które są w człowieku, w ten sposób go oczyszczając, podobnie jak oczyszcza się z brudu naczynia.”

Wiedza lecznicza Hildegardy opiera się na sześciu regułach, których spełnienie jest źródłem zdrowia i co ciekawe, jest w pełni zgodne z współczesnymi poglądami dotyczącymi wpływu diety i stanu psychicznego na zdrowie ludzkie:

  1. Należy czerpać energię życiową z czterech żywiołów – ognia, wody, powietrza i ziemi, tj. poprzez pozytywne doświadczenie przyrody i naturalne środki lecznicze.
  2. Należy zadbać o odpowiednią, jakościowo i indywidualnie dobraną dietę.
  3. Znaleźć czas na sen i wypoczynek, by zregenerować cały organizm.
  4. Między aktywnością fizyczną i odpoczynkiem musi zostać zachowana równowaga.
  5. Regularnie oczyszczać organizm.
  6. Należy poznawać siebie samego, rozwijać własne talenty, być świadomym słabości, aby uzyskać zdrowie duchowe.

 

 

Powiedzmy sobie zatem nieco więcej o znanej wszystkim gruszce 🙂

Gruszki zawierają specjalne składniki odżywcze, w tym przeciwzapalne flawonoidy, polifenole przeciwrakowe i flawonoidy przeciwstarzeniowe.

Jako jedne z nielicznych owoców, zawierają JOD, są także skarbnicą bromu- minerału poprawiającego pracę mózgu.

Gruszki mogą nie tylko zapobiec udarowi mózgu i rozwojowi nadciśnienia, ale także wspomagają koncentrację i trawienie.

 

Gatunków gruszek jest wiele, odmiany gruszek bowiem łatwo się ze sobą krzyżują, tworząc liczne podgatunki. Szacuje się, że gruszka zawiera od 30 do 60 gatunków. Podczas wielowiekowej uprawy wyselekcjonowano kilka tysięcy odmian gruszek.

 

Jedna średnia gruszka ma około :

  • 101 kalorii
  • 5 gramów błonnika
  • 17 gramów cukru
  • 0 g białka lub tłuszczu

 

Gruszka – właściwości i wartości odżywcze

 

1. Gruszki na lepsze działanie mózgu

Występujący w gruszkach bor pobudza szare komórki do wytężonej pracy oraz poprawia możliwość koncentracji.

 

2. Gruszki na nadciśnienie

Z uwagi na dużą zawartość potasu (116 mg w 100 g) obniżającego ciśnienie krwi gruszki mogą zapobiec rozwojowi nadciśnienia.

Pierwiastek ten hamuje agregację (zlepianie się) płytek krwi, ograniczając tworzenie się skrzepów – naczynia krwionośne stają się bardziej drożne, a co za tym idzie krew krąży swobodniej i ciśnienie spada.

Ponadto potas przyśpiesza wydalanie nadmiaru sodu przez nerki, który przyczynia się do rozwoju nie tylko nadciśnienia, ale także innych chorób układu sercowo-naczyniowego.

Kolejna ważna rzecz – potas wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego i mięśniowego – w tym mięśnia sercowego.

 


PBM Probiominerał jest naturalnym, ekologicznym produktem w postaci pudru .PBM – to połączenie minerałów osadowych (w tym dużej ilości magnezu) i 11 szczepów probiotycznych (w tym lactobacillus, bifidobacterium, strptococus). Jest biologicznym antidotum potęgując kolonizację szczepów probiotycznych, które wypierają florę patogenna (pleśnie i grzyby) oraz likwidują toksyny znajdujące się w bezpośrednim sąsiedztwie. Sprawia, że pożyteczne mikroorganizmy mogą się rozwijać tworząc tym samym przestrzeń życiową dla całego ekosystemu. Posiada najwyższy wskaźnik probiotyczny. PBM – Probio Minerał  połączony z wodą po CERAMICE PBM posiada pH 8.2 co przyczynia się do odkwaszenia i odtruwania organizmu. 

PBM Probiominerał  możesz KUPIC TU


3. Na zaparcia i biegunki

Mięsiste owoce gruszkowe mają bardzo ważną rolę do odtworzenia w trawieniu człowieka. W przypadku pojedynczej porcji gruszki (100 g) zapewniającej około 18% dziennego zapotrzebowania na spożycie błonnika, mogą one stanowić bardzo silny czynnik poprawiający zdrowie i funkcje układu trawiennego. Większość włókna w gruszkach jest nierozpuszczalnym polisacharydem (NSP), co oznacza, że ​​działa jako środek wypełniający w jelitach.

Ponadto gruszka stymuluje wydzielanie soków żołądkowych i trawiennych.

Reguluje ruchy jelit i zmniejsza zaparcia , a także biegunkę – miękkie i dojrzałe gruszki pobudzają trawienie i zapobiegają zaparciom. Natomiast znajdujące się w gruszkach garbniki działają ściągająco na błony śluzowe przewodu pokarmowego oraz przeciwdziałają biegunkom.

 

4. Sok z gruszki

Niewielka cierpkość soku z gruszek pochodzi z garbników, które sprzyjają wydalaniu z organizmu zbędnych i toksycznych substancji. Sok z gruszek zaleca się przy zapaleniu dróg moczowych oraz w profilaktyce i leczeniu kamicy moczowej oraz przy stanach zapalnych gruczołu krokowego.

 

5. Gruszki na odchudzanie

W 100 g gruszki znajduje się tylko 57 kcal. Zawierają sporo pektyn (rozpuszczalnego błonnika pokarmowego, który pod wpływem wody zwiększa swoją objętość i na długi czas wypełnia żołądek, dając uczucie sytości wspomaga prawidłowe funkcjonowanie jelit, poprawiając ich perystaltykę i regulując procesy wypróżniania. Ponadto w gruszkach występują komórki kamienne (są to twarde cząstki miąższu). Owe komórki kamienne wspomagają perystaltykę jelit, a tym samym chudnięcie.

 

6. Dla kobiet w ciąży

Gruszki zawierają niezbędny do prawidłowego rozwoju dziecka kwas foliowy ( w 100 g jest 7 miligram kwasu foliowego) oraz jako nieliczne owoce zawierają jod.

Więcej znaczeniu jodu dla zdrowia  dziecka i Twojego też przeczytasz pod tym linkiem. 

 

7. Bogactwo unikalnych składników

 

Fitline Koenzym Q10 Plus

Koenzym Q10 FitLine Energia dla serca i wsparcie systemu immunologicznego. Koenzym Q10 FitLine: Wspomaga układ odpornościowy, Łagodzi takie dolegliwości jak: alergii, astmy i choroby układu oddechowego. Wspomaga terapie w chorobie wrzodowej, Lepsze krążenie krwi, Opóźnia procesy starzenia.  Koenzym Q10 przyswajalny niemal w 100%. FitLine Emusol Q10 to jedyny na świecie preparat z koenzymem Q10 przyswajalnym prawie w 100%. Koenzym Q10 jest substancją tłuszczową. Jako taka przyswaja się stosunkowo słabo. Jednak dzięki tzw. nanomicelizacji (opatentowana technologia stosowana przez PM International), FitLine Emusol Q10 rozpuszcza się w wodzie, dzięki czemu wchłania się prawie w 100%.

 Koenzym Q10 FitLine możesz KUPIĆ TU

 

Gruszka to skarbnica kwasów owocowych (cytrynowego i jabłkowego) i olejków eterycznych.

Występują w niej witaminy takie jak:

witamina A

witamina B1, B2, B6

witamina C,

witamina PP.

O unikalności gruszki decydują jednak składniki, które rzadko występują w innych owocach. tymi składnikami są:

bor- pierwiastek śladowy, niezbędny do prawidłowego przyswajania przez nasz organizm wapnia, magnezu czy fosforu,

jod- jest potrzebny nie tylko tarczycy, jod jest jednym z podstawowych elementów niezbędnych do prawidłowego rozwoju zarówno szkieletu jak i mózgu,  po prostu JOD jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

 

8. Aktywność przeciwutleniająca

Podobnie jak wiele innych owoców, gruszki są bogate w przeciwutleniacze, które zwalczają różne choroby i stany zapalne.

Przeciwutleniacze działają w celu wyeliminowania wolnych rodników, które gromadzą się w organizmie po metabolizmie komórkowym. Te wolne rodniki mutują zdrowe komórki DNA do komórek nowotworowych i mogą powodować wiele innych niszczących stanów zapalnych. Dlatego przeciwutleniacze składników witaminy C, witaminy A i związków flawonoidowych, takich jak beta-karoten, luteina i zeaksantyna, wszystkie znajdują się w gruszkach, mogą bardzo pomóc w pozbyciu się tych niebezpiecznych związków.

 

9. Zwiększają odporność

Gruszki są bogate w przeciwutleniacze i witaminę C, które są korzystne dla układu odpornościowego, ponieważ pobudzają wytwarzanie i aktywność białych krwinek.

 

10. Idealna przekąskę przed lub po treningu

Podobnie jak wszystkie owoce, jedzenie gruszek może zapewnić szybki wzrost energii przed treningiem. Gruszki są naturalnym źródłem fruktozy i glukozy, które szybko nakręcają organizm do zwiększenia aktywności fizycznej, koncentracji i wytrzymałości, co czyni gruszki doskonałymi przekąskami przed treningiem.

Po treningu także potrzebna jest glukoza, aby uzupełnić rezerwy glikogenu, dlatego warto rozważyć zjedzenie gruszki wraz ze zdrowym źródłem białka jako posiłek po treningu lub przekąskę po ćwiczeniach.

 

11. Zdrowe kości

Gruszki są dobrym źródłem dwóch składników odżywczych kluczowych dla zdrowia układu kostnego: witaminy K i boru.

Niedobór witaminy K powoduje duże zagrożenie dla zdrowia kości, ponieważ witamina ta wraz z innymi niezbędnymi składnikami odżywczymi, takimi jak wapń, magnez i fosfor, jest niezbędna aby zapobiegać rozpadowi kości.

Złoto św. Hildegardy, czyli miód gruszkowo ziołowy na oczyszczenie organizmu – PRZEPIS 

 

Składniki:

  • 1 kg ugotowanych na miękko bez skóry gruszek (dowolny gatunek). Gruszki po ugotowaniu należy odcedzić, a wodę w których się gotowały wylać,
  • 50-70 g mieszanki ziół z wszewłogą (składniki mieszanki: korzeń wszewłogi górskiej, korzeń galgantu, korzeń lukrecji, cząber)
  • 6 łyżek odszumowanego miodu wielokwiatowego lub miodu rzepakowego.

Odszumowanie miodu: słoik z miodem wstawiamy do gorącej wody i zbieramy pianę, która pojawi się na wierzchu.

Ugotowane i odcedzone gruszki przekładamy do garnka, zgniatamy widelcem (można zmiksować blenderem), dodajemy miód i zioła, mieszamy i zagotowujemy. Wlewamy do wyparzonych słoiczków i przechowujemy w lodówce (można też porcjami zamrozić).

Kuracja trwa do momentu spożycia całego przygotowanego musu lub w przypadku migren do ustąpienia objawów. Przed śniadaniem zjadamy 1 łyżeczkę, w południe 2 łyżeczki i 3 łyżeczki wieczorem. Mus można rozpuścić w ciepłej wodzie, zjadać na orkiszowym chlebie lub dodać do porannej owsianki. Smakuje lekko pikantnie i bardzo, bardzo ziołowo. Świetnie rozgrzewa organizm i dodaje energii niczym poranna kawa. Kuracja odtruwająca trwa 2-3 tygodnie. Można zrobić ją o dowolnej porze roku, jednak najbardziej polecana jest jesienią i wiosną.

 

♥ ♥ ♥

 

Zapraszamy także na nasz sklep RH7.pl , zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

 

 

 

TUiTERAZ ♥ ♥ ♥

 

Źródła:

obrazka wyróżniającego – https://www.organicfacts.net/health-benefits/fruit/pears.html

[1] https://draxe.com/pear-nutrition/

[2] http://www.livestrong.com/article/525456-nutritional-values-of-bosc-pears/

[3] http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=28

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*