ZMIEŃ MYŚLENIE, A ZMIENISZ SWOJE JEDZENIE!!! Czyli czy w podróży da się zdrowo jeść – 5 zdrowych przekąsek.

pH żołądka, pH moczu

Czy na wycieczce da się zdrowo jeść, przy okazji nie tracąc czasu na szukanie czegoś „konkretnego” i w miarę zdrowego?

Co jeść w podróży ????

5 zdrowych przekąsek, które dodadzą energii.

ZMIEŃ MYŚLENIE, A ZMIENISZ SWOJE JEDZENIE!!! – to motto przewodnie tego wpisu.

„Jedziemy na wycieczkę bierzemy misia w teczkę, a misio fiku-miku narobił w teczkę siku.”

rozgnieciony banan

Jestem prawie pewna, że chociaż raz spotkało Was rozczarowanie kiedy to otwieracie plecak, a tam…

Upaćkany, zgniecionym bananem, pokrowiec aparatu fotograficznego.

Albo obite i już wcale nie takie smaczne jabłko.

Kanapka, a raczej rozmiękczony chleb z czymś co było w środku, ale teraz jest wszędzie tylko nie na swoim miejscu.

Z reszta kto, na wyjeździe/wyprawie czy nawet wycieczce rowerowej ma ochotę na kanapkę?

Kiedy to inni zajadają się rogalikami z czekolada, batonami z orzechami czy orzeszkami w karmelu.

Nie raz stałam przed takim samym jak Wy dylematem: zjeść tego sflaczałego banana czy może jednak pokusić się na batona z orzechami i karmelem.

Chyba nie myślicie, że  wybierałam tego „flaczka”.  Oczywiście, że nie!

Jeden batonik drugi batonik!!

I zawsze to samo usprawiedliwianie:

Przecież to da mi „zastrzyk” energii i siły tak potrzebnej do dalszej drogi.

 Hmmm tak da. Tylko tyle, że ten „zastrzyk” po czekoladzie czy batoniku będzie trwał całe 20 min, no może 30 min!!

Przy okazji taki batonik da zastrzyk cukru, pustych kalorii i po upływie 30 min senność. Tak senność! Nagły strzał, a później spadek cukru powoduje senność, zmęczenie i ….

….GŁÓD!!!puste kalorie

Powiedz mi szczerz ile razy po zjedzeniu batona czy nawet trzech czułaś uczucie sytości????

Nie pytam o uczucie mdłości, po trzech batonach, tylko o uczucie sytości.

No dobrze, udam że widzę jakąś rękę w górze.

W takim razie kolejne pytanie.

Ile razy po zjedzeniu batona/pączka/rogalika z czekoladą czułaś sytość dłużej niż 40 min?

I tu już nie będę udawała, że widzę rękę w górze!

O nie, nie dam się na to nabrać!

dlaczego tyjemy

Dlaczego tak jest?

Organizm człowiek ma ograniczone możliwości  trawienia i wchłaniania tłuszczy.

I tu przy okazji zapamiętajmy bardzo ważną rzecz.

NIE TYJE SIĘ OD TŁUSZCZU!!!

TYJEMY OD NADMIARU WĘGLOWODANÓW!

Nasza tkanka tłuszczowa nie „gromadzi” tłuszczu z pożywienia ponieważ

nie ma ona enzymu (kinazy glicerolowej), który jest niezbędny do odkładania

tłuszczu. [1]


FitLine Omega 3 Vegan dla wegetarian, wegan lub tych, którzy unikają ryb w swojej diecie, codzienna dostawa Omega 3 jest wyzwaniem. Odkryj FitLine Omega 3 Vegan, naszą nową wegańską mikroSolve® Omega 3 z mikroalg, doskonałą alternatywę dla oleju rybnego, bez smaku ryb. Unikalna technologia microSolve® zapewniająca wyższą dostępność biologiczną. Ekskluzywna koncepcja transportu składników odżywczych (NTC®) wspierająca zoptymalizowane pobieranie składników odżywczych. Wegańskie źródło kwasów tłuszczowych omega-3, bez zapachu i smaku ryby. 100% vege.

FitLine Omega 3 Vegan możesz KUPIĆ TU.


Łatwo jednak zgromadzić tłuszcz z węglowodanów!

Co to znaczy ?

Organizm ma ograniczoną zdolność gromadzenia węglowodanów, więc nadmiar

odkłada jako tłuszcz (mówiąc w dużym skrócie) w poszczególnych organach,

udach czy „boczkach”.

Panie najlepiej wiedzą o czym mówię. Niestety!

Chociaż Panowie spokojnie, a Wasze brzuszki?! To niby, że rosną od picia wody??

To właśnie zbyt duża podaż węglowodanów, powoduje tycie.

”Węglowodany wydają się być jedynymi pokarmami, które

 zwiększają masę ciała. ”[2]

Mam nadzieję, że sobie o tym przypomnisz zanim następnym razem sięgniesz po pączusia czy kawałek pizzy!

Hmmm już słyszę jak mówicie:

Nie dajmy się zwariować!węglowodany tuczą

Jesteśmy tylko ludźmi!

Coś się nam od życia należy!

OCZYWIŚCIE, że tak! Ja się z tym wszystkim zgadzam jeżeli jest to raz na przysłowiowy ruski rok!!!! A raz dziennie czy raz na dwa dni!

Bo ja się pytam po co ? Co daje Ci zjedzenie tego pączka poza minutą czucia słodyczy? Czy zjedzenie pizzy poza uczuciem tłustości – słoności- słodyczy?

Nic! Nic! Nic! Zupełnie nic!

WSZYSTKO JEST W TWOJEJ GŁOWIE!!!! WSZYSTKO!!!

Ja też tak kiedyś miałam! Sama się nakręcałam.

To jak „nastawisz” swoje myślenie w sytuacjach poniżej ma ogromne, a raczej NAJWIĘKSZE znaczenie!

Przykład:

Widzisz taką sytuację i myślisz:

Ona je deser. Nosz…. kurcze nie dość,  że szczupła to jeszcze je desery, a ja nie mogę jeść! Nie mogę jeść bo przytyję! Do dupy, wszystko jest do  dupy! Do dupy!

zmień myślenie, a zmienisz swoje jedzenie

Ooo nieeeeee ona je pizze, ja też bym zjadła! Tak rzadko sobie na to pozwalam, ale nie mogę jej zjeść bo przecież przytyję. Nie mogę! Nie mogę! Nie mogę! Nie mogę!

I milion innych sytuacji, kiedy to Ty masz beznadzieje bo inni mogą jeść śmieciowe żarcie a Ty nie.

Sama się nakręcasz!!!!

Kochani jest taka nie pisana zasada!

To co zabronione jest najbardziej upragnione.

I do póki nie zmienisz myślenia, zawsze będziesz pokrzywdzona i wkurzona, że inni mogą, a TY nie.

Zmień myślenie i nastawienie!

Proszę przynajmniej spróbuj, a zobaczysz różnicę.


Activize FitLine– zawiera wszystkie witaminy z grupy B. Activize Oxyplus jest to czterokrotnie opatentowany hit w nanotechnologii.  Jest to suplement diety dotleniający wszystkie komórki mózgowe -dzięki zawartości tlenu pozyskanego z alg brunatnych. 

Aktywizuje cały system nerwowy – witaminy z grupy”B”, które są odpowiedzialne za stabilizacje tego układu, pomaga w takich zaburzeniach jak : choroba Alzheimera, SM, ADHD, leczy depresje,  polepsza koncentrację pamięć, łagodzi bóle mięśniowe, łagodzi bóle menstruacyjne, zapobiega siwieniu i łysieniu, stabilizuje ciśnienie. Dostarcza również łatwo przyswajalną witaminę C, A i E.

ACTIVIZE FitLine witaminy z grupy B możesz KUPIĆ TU


ZMIEŃ MYŚLENIE, A ZMIENISZ SWOJE JEDZENIE!!!!!

Zacznij od małych zmian!

Choćby takich, że przestaniesz się nakręcać!! Jak zobaczysz dziewczynę jedzącą deser to pomyśl:

W SUMIE MOGĘ ZJEŚĆ DESER NIC MI SIĘ NIE STANIE! OD JEDNEGO NIE PRZYTYJĘ, ALE NIE CHCĘ! JESTEŚ TYM CO JESZ! PRZECIEŻ TO PUSTE KALORIE. CHWILA SMAKU I TYLE. PO CO SIĘ NAKRĘCAM, ŻE NIE MOGĘ. MOGĘ WSZYSTKO!!!

Wiem, że niektórym wyda się to głupie i banalne! Tak bo to ma być banalne! Całe nasze życie składa się z „banalnych” wyborów.

O tym jak zacząć i zmienić, a raczej zmieniać swoje nastawienie w kolejnym poście.

Teraz wracamy do tematu przekąsek w podróży.

W podróży najczęściej mamy ochotę na coś twardego i chrupiącego (a nie, obite jabłko). Często też na coś słodkiego (jak pozostali uczestnicy), albo po prostu „energetycznego”.

A jak już wcześniej zdążyliście przeczytać batonik nie da Wam energii na dłużej niż 30 min.

Już się pewnie denerwujesz, że zaraz podam Ci 5 rodzajów sałaty, którą masz chrupać na postojach, kiedy to Twoja druga połówka wcina  Snickers’a. Bo przecież większości facetów tłuszcz odkłada się chyba na uszach – mój mąż tak ma.

Jednak tym razem to nie będą przepisy na sałatki.

Proszę patrz co dla Ciebie przygotowałam.

5 zdrowych przekąsek, które dodadzą siły i energii w podróży/wycieczce.

  1. Orzechy brazilijskie, makadamia albo pinni – dlaczego akurat te? (PRZEPIS)
  2. Czekolada homemade bez dodatku cukru, zamiast tej ze sklepu. (PRZEPIS)
  3. Kulki mocy zamiast niezdrowych batonów.  (PRZEPIS)
  4. Warzywama jullienne z hummusem z grochu, zamiast kanapek. Zaspokoi Twój apetyt na dłuuugo. (PRZEPIS)
  5. Koktajl mocy. (PRZEPIS)

Mając takie przekąski spakowane w plecaku prawdopodobieństwo zgrzeszenia jest małe. Jeżeli jeszcze dołożysz do tego jakiś owoc np. arbuz pokrojony i wrzucony do słoiczka – jesteś bezpieczna.

Największym plusem wyżej wymienionych przekąsek nie jest to, że nie zjesz batona czy pączka. Bo tak jak wspomniałam wcześniej MOŻESZ TO ZROBIĆ!!!!

Największym plusem jest to, że po zjedzeniu którejś z tych 5 rzeczy nie odczujesz senno

ści, będziesz miała dużo energii, siły i „czystego sumienia” 🙂

Zapewniam, że uczucie rozkoszy też Cię nie ominie!!!

Weźmy na przykład KULKI MOCY. Przecież to sama słodycz, która rozłaskocze Twoje szlachetne podniebienie.

Zatem już nie ma wymówek, że na wycieczce w górach nie da się jeść zdrowo i SMACZNIE!

Masz ochotę i czas – wejdź na sklep, zobacz może znajdziesz coś dla siebie.

www. rh7.pl

TUiTERAZ ♥ ♥ ♥

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*