ZDROWY „FAST FOOD”! SARDYNKI! ŹRÓDŁO WITAMINY D3 i OMEGA 3.

sardynki są zdrowym fast foodem

SARDYNKI? POST O SARDYNKACH ? SERIO?

Serio! Chociaż muszę się przyznać, że nigdy wcześniej (to znaczy 3-4 lata temu) nie pomyślałabym, że jedzenie z puszki może być zdrowe.

I to tak bardzo! Poza tym ułatwia nam to wiele spraw, choćby to, że mamy argument kiedy ktoś powie, że nie miał dzisiaj czasu na przygotowanie zdrowego posiłku. Hmmm, a my mu na to : „przecież mogłeś kupić puszkę sardynek, pomidora, fetę, trochę cebuli i zrobić sobie sztosową sałatkę”, albo kiedy ktoś w podróży nie ma czasu, możliwości, sposobu i jeszcze milion innych wymówek, żeby tylko zjeść coś z McDonalds. Zawsze możemy mu zaproponować SARDYNKI ♥

Jeśli chodzi o sardynki są dwie grupy ludzi:

sardynka

1. Lubi sardynki i się nimi zajada (ja należę do tej grupy od niedawna)

2. Nie może nawet patrzeć na sardynki i w sumie to nawet nie wie czemu czyta ten post

A może trzeba stworzyć jeszcze trzecią grupę pod hasłem „do lubienia sardynek trzeba dorosnąć”. Mam nadzieję, że ten post Ci w tym pomoże.

 

„Przenośne fast food” (bo tak można nazwać jedzenie w puszkach, torebkach) są zabójstwem dla naszego organizmu! Nie dotyczy to sardynek. Sardynki konserwowe są jednym z niewielu zdrowych  „przenośnych fast foodów”.

Dlaczego?

Oto dlaczego!

7 cudownych właściwości sardynek:

 

1. NATURALNA MULTIWITAMINA

Mówiąc krótko sardynki to mała ryba o bardzo dużej zawartości składników odżywczych na gram. Niektórzy eksperci nazywają sardynki naturalną multiwitaminą.

 

2. ŹRÓDŁO KWASÓW OMEGA-3

Kwasy Omega-3 mają fundamentalne i niepodważalne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania całego naszego organizmu.omega-3 ma wpływ na prace mózgu

Jedna puszka sardynek pokrywa 25% zalecanej dziennej dawki Omega-3. 1

Sardynki są źródłem zarówno tłuszczy EPA, jak i DHA, które są korzystne dla mózgu, układu nerwowego, serca i zmniejszają stany zapalny w naszym organizmie. Eksperci twierdzą, że DHA i EPA są najbardziej dobroczynnymi formami Omega-3 dla organizmu. Dostarczając je z pokarmów, takich jak sardynki czy inne tłuste ryby, możemy poprawić stosunek kwasów Omega-3 do Omega-6.

Wiele osób spożywa Omega-6 w nadmiarze!!!!!! (np. margaryny, olej roślinny) przez co zaburza równowagę Omega-3 do Omega-6 w organizmie co prowadzi do różnych problemów (przewlekłe stany zapalne i związane z nimi choroby np. układu krążenia).

Zwróć uwagę:

Puszka sardynek w oleju roślinnym, która waży około 125 gr netto zawiera  13 g tłuszczu, ale tylko 3,3 g są to tłuszcze nasycone.

Resztę tłuszczu w sardynek to zdrowy nienasycony tłuszcz.

 

3. SELEN! SARDYNKI ŹRÓDŁEM SELENU!

O SELENIE napisze oddzielny post, gdyż jest to mega ważny pierwiastek! Na tą chwilę musisz jednak wiedzieć, że selen:

♥ jest niezbędny do ponad 11 enzymów,

♥ ma właściwości detoksykacyjne (również z metali ciężkich),

♥ jest silnym antyoksydantem

Dr. Paul Jaminet wyjaśniają znaczenie selenu dla zdrowia tarczycy i nadnerczy. 2

Selen jest również potrzebny do produkcji glutationu w organizmie. Glutation jest antyoksydantem wśród antyoksydantów!!!

Sardynki są naturalnie występującym źródłem selenu (drugim doskonałym źródłem selenu są orzechy brazylijskie)! Jedna puszka sardynek zawiera prawie cały RDA selenu i małą ilość jodu. Jedząc sardynki można uzyskać odpowiednią równowagę selenu i jodu (znajdującego się w przetworzonej żywności).

RDA – zalecane dzienne spożycie

 

 4. ZDROWA SKÓRA, ZĘBY I KOŚCI.

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, że sardynki zjadamy w całości! Czyli zjadamy ich skórę i ości (kości)! Wiem wiem jak się tak mówi to nie brzmi to zbyt smacznie. Jednak prawda jest taka, że jest niewiele produktów pochodzenia zwierzęcego, które zjadamy w całości.

Z kości sardynek dostarczamy sobie w baaaaardzo przyswajalnej formie wapń.

źródło wapnia

W czasach kiedy coraz więcej ludzi ma reakcje na nabiał, spożywanie sardynek (czy innych ryb z ośćmi) jest świetnym sposobem na uzupełnienie wapnia w codziennej diecie.

Ponadto puszka sardynek stanowi fantastyczne źródło fosforu.

Fosfor jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania każdej komórki naszego organizmu.

85% tego pierwiastka występuje w kościach i zębach.

 

5. ŹRÓDŁO WITAMINY D3 i B12

Przy wszechobecnym niedoborze witaminy D3, które potęguje unikanie słońca i używanie kremów z filtrami ochronnymi.

Jesteśmy zmuszeni szukać produktów, które mogą dostarczyć nam witaminy D3, która:

♥ pomaga utrzymać silne kości,

źródło witaminy D3

 

 

♥ pozwala organizmowi wchłonąć wapń z pokarmu,

♥ jest niezbędna do prawidłowego wchłaniania fosforu

Puszka sardynek  (85 g) zawiera 170 IU witaminy D, co czyni je jednym z nielicznych źródeł tej witaminy. 3

 

Witamina B-12 pomaga w produkcji krwinek czerwonych, koi nerwy, podnosi odporność na stres i zapobiega anemii.

Sardynki są doskonałym źródłem witaminy B-12, zapewniając 7,6 mikrogramów na 85 g. Jest to ponad trzykrotnie więcej niż zalecana dzienna dawka witaminy B-12, która wynosi  2,4 mikrograma dziennie. 4  Spokojnie „Do dziś nie są znane przypadki spożycia toksycznych ilości witaminy B-12.” dr Roman Pawlak. „Absorpcja witaminy B-12 wymaga substancji zwanej czynnikiem wewnętrznym, a ilość wewnętrznego czynnika powoduje, że organizm ogranicza wchłanianie witaminy B-12, co utrudnia przedawkowanie witaminy B-12.”5

 

6. MAŁO RTĘCI I INNYCH METALI CIĘŻKICH

Według The Natural Resources Defense Council, która stworzyła listę ryb zawierających najniższy poziom rtęci sardynki należą właśnie do takich ryb (inne to np. sumy,śledzie).

Zresztą patrząc na to logicznie sardynki (małe ryby) żywią się planktonem i są na dole w łańcuchu pokarmowym. Oznacza to właśnie, że posiadają znacznie mniej rtęci i innych metali ciężkich niż większe ryby.

 

7. DOSKONAŁE I „DUŻE” ŹRÓDŁO BIAŁKA

najlepsze źródło białka

Te małe rybki  zawarte w 125 g opakowaniu (waga netto) dostarczają około 25 g białka.

Białko w sardynek jest uważane za kompletne, co oznacza, że ​​zawiera wszystkie aminokwasy, których organizm nie jest w stanie samodzielnie produkować.

 

8. POMOGĄ WYLECZYĆ DEPRESJĘ I LĘKI

Co mają sardynki do depresji???depresja

A no mają!!

Właśnie ze względu na dużą zawartość kwasów tłuszczowych omega-3!!! Najnowsze odkrycia wskazują na silną zależność między kwasami tłuszczowymi Omega-3, a brakiem depresji.

Kwasy Omega-3  mogą pomóc zapobiec zaburzeniom nastroju, takim jak niepokój i depresja.6

 

9. POMOGĄ OGRANICZYĆ APETYT

Tak tak! Zawarte w nich wysokiej zawartości białka i tłuszcze „napełnią” Cię. Poczujesz uczucie sytości i nie będziesz miała ochoty podjadać.

 

DOBRE RADY

świeże sardynki

Kiedy tylko to możliwe kupuj świeże sardynki. Obtocz w przyprawach i wrzuć na grilla. Pychota

Jeżeli kupujesz sardynki w puszce wybieraj te w sosie własnym lub oliwie z oliwek.

Jeżeli kupujesz sardynki w oliwie z oliwek przed zjedzeniem opłucz je czysta wodą (najlepiej filtrowaną, albo z butelki).

 

Spróbuj mój mix : pomidor, cebula, ser feta, trochę sałaty i sardynki

 

TUiTERAZ ♥ ♥ ♥

INFORMACJA

Informacje zamieszczane na blogu „10Blogdazdrowie” nie są przeznaczone do diagnozowania czy leczenia jakiejkolwiek choroby oraz nie stanowią fachowej porady medycznej. Wszystkie artykuły, porady tu wrzucane służą wyłącznie do celów informacyjnych, edukacyjnych i czasami (nie zawsze) wyrażania opinii osobistej. Zawsze przed podjęciem decyzji o zastosowaniu naturalnych metod w celu wspomagania terapii należy skontaktować się z lekarzem lub farmaceutą. Nie zajmuję się chorobami i leczeniem od tego są lekarze. Ponadto nie biorę odpowiedzialności za osoby, które na własną rękę zastosują któreś metody czy kuracje.

Grunt do zdrowie, zadbaj o nie!

TUiTERAZ

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*